particuliere ambulancedienst.

Auteur Topic: particuliere ambulancedienst.  (gelezen 9944 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2007, 13:21:42
Citaat
Wet ambulancevervoer (WAV)

Artikel 2

1. Het is verboden ambulancevervoer te verrichten:

      a. zonder vergunning van gedeputeerde staten van de provincie waar de centrale post is gelegen voor het gebied waarop de aanvrage betrekking heeft;

      b. zonder opdracht, in het gegeven geval verstrekt door degene die belast is met de leiding van de in de vergunning aangewezen centrale post.



Sam


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2007, 13:31:50
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2007, 14:00:10
kijk, da's duidelijkheid  ;D

De hele wet plaatsen leek me iets te veel van het goede, maar als iemand dat wilt kan het hoor!

Sam


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2007, 14:15:35
De hele wet plaatsen leek me iets te veel van het goede, maar als iemand dat wilt kan het hoor!

Sam

lijkt mij ook niet nodig, dit is meer dan duidelijk genoeg lijkt mij!
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2007, 18:37:15
en anders is ie te vinden op http://wetten.overheid.nl ;)
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2007, 20:07:45
is het over het algemeen makkelijk zon vergunning te bemachtigen en is het voor de huidige ambulancediensten aantrekkelijk om hun aan te bieden een aantal ritten over te nemen???
of zegge ze dan zoek het maar uit.
en als hun dan ook de meldkamer beheren dan zou je die dus ook zelf moeten gaan opstarten.
Als je egt een ligtaxi wil gaan beginnen moet je idd een taxi bedrijf beginnen maar volgens mij is daar niet zoveel werk in


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2007, 20:29:42
Het is al eerder aangegeven dat het opzetten van een particuliere dienst niet zomaar kan. Wettelijke vereisten en normen liggen ten grondslag aan een ambulancedienst. Daarnaast is er het vergunningensysteem, waar je niet zomaar voor in aanmerking komt.
Zelfs een bedrijf als Falck zal zich niet zomaar op de Nederlandse markt begeven. Het bleek voor hen makkelijker om een Belgische ambulance over te nemen.

Om een misverstand uit de weg te ruimen: ook aan B vervoer worden eisen gesteld. Het idee dat twee EHBO-ers voldoende zijn is een misvatting. B-vervoer wil alleen maar zeggen dat het om vervoer gaat waarvoor een tijd afgesproken is. Binnen deze groep zit een groot aandeel van patiënten die intensieve zorg nodig kunnen hebben. Zorg die absoluut niet door een EHBO-er gegeven kan worden. Ik denk b.v. aan kankerpatiënten met infusen, patiënt post operatief die pijn medicatie per injectie nodig hebben, etc.

Dat het niet altijd een niveau 5 verpleegkundige hoeft te zijn is een geheel andere discussie, maar EHBO is een te laag niveau voor B vervoer.

De kans dat je dus een ambulancedienst kan opzetten is nagenoeg afwezig. De kans dat je je in kan kopen schat ik in als heeeel klein. De regering wil graag een paar grote diensten overhouden, daarbinnen is geen plaats meer voor “kleintjes”.
De zogenaamde expansiedrift van ambulancediensten hebben alles te maken met de vorming van veiligheidsregio’s. Bovendien kunnen zaken als inkoop, opleiding en spreiding dan beter gecoördineerd worden en werkt het efficiënter.

Ik denk dat je een grotere kans maakt in België, waar het makkelijker is om een  ambulancedienst te beginnen. En indien je voldoet aan de eisen kan je ook nog aangesloten worden bij de dienst 100 (spoedvervoer).

Uiteraard kan je proberen je op de markt van het zittende ziekenvervoer te begeven, maar ik ben bang dat je dan ruzie krijgt met de taxiboeren.
VSAZ ambulancezorg


paul_hartog

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 4 januari 2007, 21:08:59
kijk in den haag hebben ze ook zoiets wat ik bedoel.
Hier rijd een chauffeur op en iemand die een opleiding ziekenverzorgende of verpleegkundige heb gehaald.
Het gaat dus alleen om ritten waarbij medische hulp niet nodig is maar bijvoorbeeld alleen iemand naar het ziekenhuis brengen voor controle en dergelijke.
Mijn vraag is dus of daar veel vraag naar is.
In haaglanden rijden daar 7 auto's voor maar dan gewoon in een minder drukbezet woongebied.


Wilfred.

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 4 januari 2007, 21:55:09
Naar mijn weten zijn er al meer mensen bezig geweest om een eigen "ambulancedienst" op te zetten voor alleen B vervoer.

Naar mijn mening is het niemand nog gelukt, wel zijn er een aantal "diensten" die hun wagens en personeel verhuren aan een ambulance regio voor B ritten.

Ik denk toch in het kader van de "veiligheidregio" en "witte kolom" gedachte het beginnen van een ambulancedienst onbegonnen werkt is ?!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2007, 11:11:00
Paolo, ben je echt van plan een bedrijf op te zetten en ben je je nu aan het oriënteren, of is dit gewoon ter info?

Sam