Met je laatste punt kan je veel meer bereiken. Afspraken met importeurs, directe levering vanuit het NTC. Dit bevordert niet alleen de uitschakeling van de tussenhandel, maar heeft ook directe invloed op de mogelijke uniformiteit tussen de reddingsbrigades en hun gezamelijke uitstraling. Want Luc, naar aanleiding van je laatste mail zijn wij in afwachting van de mogelijkheden, maar tot op heden weinig reactie vanaf jullie zijde.
Beste RR,
Ben even in verwarring, maar volgens mij hebben wij buiten het forum om gemaild over de inkoop van voertuigen en heb ik jullie op 8 januari een mail gestuurd met de stand van zaken en tevens ook de vraag gesteld welke korting je als brigade gebruikelijk ontvangt van een dealer.
Op die mail heb ik geen antwoord van jullie gekregen. Morgenavond is bestuursvergadering en daarin bespreken we de voorstellen van Toyota en Landrover voor centrale inkoop van brigadevoertuigen. Met beide importeurs hebben uitgebreide gesprekken plaatsgevonden. Dat doen we om op de eerste plaats financieel voordeel voor alle brigades en hun subsidieverstrekkers te realiseren. En ja, dat kunnen we bij meer zaken doen, je moet ergens beginnen.
Blijft mijn vraag, eigenlijk aan iedereen: wat is een regulier kortingspercentage van een dealer wanneer we bij hem een brigadevoertuig bestellen? Het gaat dan om de korting over de kale autoprijs, dus zonder alle extra's.Luc