Politie surveillance met de lange lat?

Auteur Topic: Politie surveillance met de lange lat?  (gelezen 8902 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 8 januari 2007, 21:49:57
Onderstaande foto kwam ik tegen op MediaTv. Aan de koppel van de aspirant hangt een lange wapenstok. Nu wordt die doorgaans alleen door de ME gebruikt en hondenbrigade vast ook wel. Gewone politie surveillance heeft over het algemeen alleen de korte wapenstok. Ik heb vernomen dat de politie aan het kijken is naar andere geweldsmiddelen (zoals een lange wapenstok), zodat agenten zich beter kunnen verdedigen.

Is het dragen van de lange wapenstok te zien op de foto bij wijze van proef, of is de lange lat al standaard ingevoerd bij politie Rijnmond?

http://www.mediatv.nl/uploads/f20764dadb6044595f7627158096d8a9FRK_0053fotograaf11.JPG

Ik kwam nog een foto uit 2005 tegen, ook hier heeft men de lange wapenstok. (dit bericht is dus misschien wat laat ;D)
(klik)


Ter vergelijking: dit is de korte (zit over het algemeen in de linker broekspijp)


Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2007, 22:02:38
Lange lat ligt standaard in de wagen hoor; is alleen een beetje onhandig aan je koppel.... ;)
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2007, 22:27:44
Lange lat ligt standaard in de wagen hoor; is alleen een beetje onhandig aan je koppel.... ;)

Geldt dat voor alle regio's? Ik dacht dat de gewone surveillance (noodhulp en wijkteam) alleen korte wapenstok hadden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2007, 22:32:41
Hier (ZHZ) hebben ze allemaal de korte wapenstok standaard bij zich, maar zodra het ook maar enigszinds onrustig is hebben ze de lange stokken in de hand... (Ze = surveillance.) Je kent de situatie niet waarbij de foto's zijn gemaakt.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2007, 22:34:22
De vraag is alleen of men is afgetraind en afgetoest in het gebruik van de lange lat....

Weet zeker dat veel dienders dat niet zijn


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2007, 22:35:46
Hier (ZHZ) hebben ze allemaal de korte wapenstok standaard bij zich, maar zodra het ook maar enigszinds onrustig is hebben ze de lange stokken in de hand... (Ze = surveillance.) Je kent de situatie niet waarbij de foto's zijn gemaakt.

Die ligt bij ZHZ niet standaard in de bus hoor...
Geldt alleen voor dienders van bepaalde 'onderdelen' van de politie ZHZ


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2007, 23:11:06
H'm, loop ik zeker altijd de verkeerde agenten tegen het lijf... :) Situatie: uitgaansgelegenheid. 's avonds komen een aantal surveillanten hun horeca-rondje maken (even bijpraten, wat drinken enz). Een uur nadat ze weg zijn loopt het buiten een beetje uit de hand en komen de zelfde agenten met lage wapenstokken voorbij. Is horeadienst dan zo'n bepaald 'onderdeel'?


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2007, 23:12:47
H'm, loop ik zeker altijd de verkeerde agenten tegen het lijf... :) Situatie: uitgaansgelegenheid. 's avonds komen een aantal surveillanten hun horeca-rondje maken (even bijpraten, wat drinken enz). Een uur nadat ze weg zijn loopt het buiten een beetje uit de hand en komen de zelfde agenten met lage wapenstokken voorbij. Is horeadienst dan zo'n bepaald 'onderdeel'?

Niet specifiek, maar hoogst waarschijnlijk werken deze dienders ook bij de ME en dus zijn zij bevoegd om deze wapenstok te gebruiken.
De gemiddelde diender is niet afgetoest en getraind in het gebruik van de lange lat ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2007, 23:16:06
Niet specifiek, maar hoogst waarschijnlijk werken deze dienders ook bij de ME en dus zijn zij bevoegd om deze wapenstok te gebruiken.
De gemiddelde diender is niet afgetoest en getraind in het gebruik van de lange lat ;)

Maar als je dat wel bent mag je hem dus gebruiken....?  ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2007, 23:31:17
Maar als je dat wel bent mag je hem dus gebruiken....?  ;)

Dat is correct, over  :P