Handen af van onze hulpverleners!

Auteur Topic: Handen af van onze hulpverleners!  (gelezen 42292 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #110 Gepost op: 8 februari 2012, 09:53:35
Ik vond het een slechte film... Ik had er wat meer van verwacht..:(


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #111 Gepost op: 27 februari 2012, 19:26:27
De petitie is nu de Conventie geworden?  ???
En ruim 180.000 mensen hebben de conventie getekent?

Absoluut niet waar, ik heb getekent voor de petitie, waarbij ik de vraag gesteld heb wat er mee gedaan werd.
Ik heb geen conventie getekend.

Dit hele gebeuren lijkt meer op een slechte publiciteitsstunt dan een werkelijk serieuse aanpak van het geweld richting hulpverleners. Ik had liever gezien dat er een nieuwe wet uit zou ontstaan waarbij de straffen nog zwaarder worden.
Ik begin het nu een beetje zonde te vinden van al die handtekeningen. (van al die goedbedoelende mensen)

http://www.handenaf.nl/
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #112 Gepost op: 28 februari 2012, 05:54:22
Laat je stem horen en teken de Conventie
van Nederland.
36481 MENSEN HEBBEN DE CONVENTIE AL GETEKEND (aantal op 28/12/2011 - 01.00 uur)

Het heet al vanaf het begin 'Conventie van Nederland', genoemd naar de 'Conventie van Genève', waarin destijds de bescherming van het Rode Kruis voor gewondenhulp aan oorlogsfronten werd geregeld.

Het lijkt er op dat er verder niets met de handtekeningen wordt gedaan. Dat zou wel heel erg jammer zijn, want bijna 200.000 handtekeningen is een niet mis te verstaan aantal. Daar zou je zeer zeker een vervolg aan moeten geven en het lijkt er op dat daarin in de campagne niet voorzien is.

Daarnaast wordt door publicaties, zoals hier boven in NRC-Next van 7 februari de campagne ook niet echt goed gedaan
Citaat van: NRC-Next
op grond hiervan beoordelen wij de stelling dat in 2011 "zo'n 80% van onze ambulancemederwerkers, politiemensen en brandweermannen is mishandeld of bedreigd" als onwaar
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #113 Gepost op: 28 februari 2012, 20:25:38
Er rekening mee houden dat er ongeveer 16.000.000  mensen in Nederland wonen waarvan er maar 200.000 meewerken aan de actie handenaf. Dat vind ik het maar een laag aantal.

Erbij denkend dat meer dan driekwart van dit getal waarschijnlijk al een hulpverlener is. Dus waar is de rest van Nederland die tegen geweld zijn bij hulpverleners?

Het is mooi dat Sire een actie opzet en dit eens naar voren brengt maar het slaat de plank eigenlijk mis wanneer wij als hulpverleners de conventie tekenen...
Want welke hulpverlener vind het leuk om zijn collega of zich in elkaar te laten slaan? ofwel wij zijn sowieso al tegen.

Naar mijn mening zouden minimaal 2 miljoen Nederlanders gereageerd moeten hebben op deze conventie om het te laten slagen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #114 Gepost op: 28 februari 2012, 22:07:49
Erbij denkend dat meer dan driekwart van dit getal waarschijnlijk al een hulpverlener is. Dus waar is de rest van Nederland die tegen geweld zijn bij hulpverleners?

Naar mijn mening zouden minimaal 2 miljoen Nederlanders gereageerd moeten hebben op deze conventie om het te laten slagen.

Ik proef een " als je niet tekent ondersteun je het geweld tegen de hulpverleners"  zoals een Amerikaanse president ooit als zei" als je niet voor ons bent, ben je tegen ons"    

Maar dat is wel heel kort door de bocht.   Ik denk dat mensen het geweld in het algemeen zijn.  
Wat denk je als 2 miljoen mensen getekend hebben?   Dan stopt het geweld?     Ik denk het niet.    

Ik heb niet getekend dus ik ben, volgens jou, het er mee eens dat er geweld tegen hulpverleners wordt gedaan.
Echt niet.   Maar ik ben tegen geweld in het algemeen.  Tegen wie dan ook gericht.  (gepast geweld voor eigen bescherming, door politie prima)    

Wat heeft mijn handtekening voor waarde?  Niets.    Er zouden harde straffen worden uitgedeeld en wat gebeurt er?  
Daarnaast moet er niet alleen gestraft worden maar de "oorzaak" moet bestreden worden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #115 Gepost op: 12 mei 2012, 01:12:15
Maandag 14 Mei 2012 om 20:25 uur is deze film te zien op Nederland 3.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #116 Gepost op: 28 mei 2012, 18:08:49
Ik vind het idioot dat er iets als dit nodig moet zijn. Waarom de hulpverleners aanvallen? Dan heb je toch geen greintje respect in je donder??? Ik vind het zo ongelofelijk tragisch dat onze hulpverleners niet normaal hun werk kunnen uitvoeren. Schandalig! Maar o wee als een agent een keer een wapenstop gebruikt dan heb je de poppetjes aan het dansen.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #117 Gepost op: 28 mei 2012, 21:55:37
Van het weekend was ik even in Venlo daar kwam ik op mijn bestemming aan tegelijkertijd met deze ambulance..
Het viel mij gelijk op dat de wagen een bekend beestje achterop had zitten.

In ieder geval tegen geweld...

[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #118 Gepost op: 22 juni 2012, 21:46:02
Misschien kunnen we hier nu ook 8 pagina's over discussiëren?  :-X

OK, ik begin: is er nou de laatste tijd ook nog geweld tegen hulpverleners (die van het soort dat mensen aan het helpen is) gebruikt, of richt het geweld zich alleen nog maar tegen agenten tijdens handhaving?

Edit en hoe zijn de verwachtingen van het project stop geweld tegen de agenten, nu het geweld tegen de hulpverleners op een laag pitje staat. Wat is de streefdatum dat er geen verzet meer is tegen agenten tijdens handhaving?


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #119 Gepost op: 24 juni 2012, 15:16:00
Bericht in de krant, uurtje geleden geplaatst:

http://mobiel.ad.nl/article/portal2//3276230/Man-geeft-ambulancebroeder-kopstoot.html


Een 30-jarige man uit Den Bosch is in zijn woonplaats aangehouden omdat hij een ambulancebroeder een kopstoot heeft gegeven. De politie meldde vandaag dat de man stomdronken op de grond lag, en dat ambulancemedewerkers hem wilden helpen.
Toen de man bijkwam vroeg hij de broeder of hij van de politie was. Toen deze ontkende, kreeg hij alsnog een stoot tegen mond en kaak. Hij raakte gewond maar kon toch doorwerken.

Agenten hebben de dronkenlap meegenomen naar het bureau.