In 2004 werden we door een groepje jongeren belaagd door vuurwerk. Een paar ervan schoten met vuurwerkpistolen op ons. We maken dit helaas met oud en nieuw wel vaker mee, was altijd van hoort er een beetje bij. We rijden tijdens deze dagen altijd in het zogenaamde treintje parcours. Dat wil zeggen, politie voorop, brandweer voor blussen en Area (gemeentereiniging) achter ons aan voor opruimen. Op het moment dat we ter plaatse kwamen was de politie er al en gingen we over tot blussen. In de verte een groepje jongeren, man of 20, enkele met strijkers en een paar met vuurwerkpistolen. Kwamen steeds verder en knalden op een gegeven moment vlak bij ons. De Ch/pb kreeg 1 van zo een projectiel tussen hem en de politie in. Daarop kwam er een reactie van de politie naar diegene die geschoten had. Direct erop werd actie ondernomen en kwam er meer politie auto's ter plaatse. De jongen werd gepakt en 2 jaar later veroordeeld tot 200 uur dienstverlening, later is er nog iemand opgepakt en ook deze kreeg 200 uur dienstverlening. Nu ken ik die jongen, maar dat ie er iets van geleerd heeft? dat niet. Hij is boos op de brandweer, waarom weet ik niet, praat niet meer met mij, das wel rustig. Maar de politie heeft als eerste aangifte gedaan, daarna wij pas. We hadden eerst zoiets van tja is oud en nieuw, was wel bedreigend voor ons op dat moment, maar nooit bij stilgestaan om daadwerkelijk aangifte te doen. Vanaf 2006 zou er harder worden opgetreden, maar wat ik tegenwoordig lees en hoor wat voor straffen mensen er voor krijgen terwijl wij gewoon ons werk doen? Spijt me maar dan komen ze toch echt hun beloftes niet na. Ben er wel mee eens en vindt het goed dat er een nieuwe campagne is opgestart, maar had het filmpje eens andersom gemaakt, wel in scene, maar dat wij hun op hun werkvloer aanpakken, misschien opent hun ogen dan? Idee mischien?