Vier doden bij verkeersongeval - Wapenveld 12-01-2007

Auteur Topic: Vier doden bij verkeersongeval - Wapenveld 12-01-2007  (gelezen 10019 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2007, 22:10:28
Dit ben ik niet met je eens, geenstijl word steeds meer een nieuws site. ik citeer :
Veel mensen noemen GeenStijl voor het gemak een weblog. Dat dekt de lading niet, maar goed. Op GeenStijl wisselen nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin.

Bron: geenstijl.nl

Natuurlijk staat er soms dikke onzin, maar over dit onderwerp niet. Dit namelijk gewoon Geenstijl 3 doden om een mogelijke ruzie/(race) om een meisje!

Ik wil hier nog een ding over zeggen, dat is dat de dag na de aanrijding al vermeld stond dat het meisje overleden was. Iets wat dus niet waar was, en dit is al vaker voorgekomen. In mijn ogen is dit dus een onbetrouwbare nieuwssite als ze al over dit soort dingen dit soort fouten maken!

Verder weer ontopic
p.s Topic titel aangepast!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2007, 22:14:53
http://www.destentor.nl/veluwenoord/article1049195.ece

'Betrokken ongeval volgens dossier onschuldig'
door PETER LEUNISSEN

WAPENVELD - Peter K. en Carlo W. dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor het ernstige verkeersongeval op 12 januari in Wapenveld, waarbij vier jonge mensen omkwamen. Dat stelt advocaat Kees Kok, na lezing van het politiedossier tot dusver over het ongeval.
Kok treedt op als woordvoerder en raadsman van de twee Heerdenaren. Peter K. en Carlo W. bestuurden de niet verongelukte auto's die bij het ongeval betrokken waren. Volgens Kok blijkt uit het politiedossier tot nu dat zijn cliënten niets te verwijten valt.

'Er staan tal van getuigenPolitie informeert inwoners over ongeval Wapenveld verklaringen in van mensen die hebben gezien hoe Peter en Carlo rustig uit Wapenveld zijn weggereden. Én verklaringen van mensen dat de auto van de latere slachtoffers wel heel hard is weggereden. In de auto's van mijn cliënten zaten in totaal zes mensen. Ook die hebben eensluidende verklaringen afgelegd, die mijn cliënten geheel vrijpleiten. Peter en Marco reden rustig, met een veilige afstand tussen hun twee auto's. Toen is het achterste voertuig door de auto van de slachtoffers ingehaald. Daarna is die auto geslipt met alle dramatische gevolgen van dien.'

De advocaat komt met deze bevindingen uit het politiedosssier, omdat justitie de twee Heerdenaren nog steeds als verdachten ziet. Volgens het openbaar ministerie gelden de twee nog als zodanig gezien de feiten en omstandigheden rond het ongeval, de ernst ervan en het nog onduidelijk zijn van de toedracht. Volgens Kok slaat dat nergens op.

'Er was dan misschien sprake van wat ruzie tussen mijn clënten en de slachtoffers, maar dat wil niet zeggen dat zij door wat voor handelen dan ook het ongeluk zouden hebben veroorzaakt. Er is geen enkel bewijs, geen enkele aanwijzing voor. Maar wel verklaringen die wijzen op de onschuld van Peter en Carlo.'

De advocaat stelt dat de twee worden gecriminaliseerd en schade ondervinden door de opstelling van justitie. 'Als dit achter de rug zullen we een inschatting moeten maken hoe groot de schade en bezien of we die willen verhalen.'


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #22 Gepost op: 4 juni 2007, 21:21:34
Aangehouden bestuurders ongeval Wapenveld niet vervolgd

Zutphen, 4 juni 2007 - De twee jonge autobestuurders van 19 en 21 jaar die in januari van dit jaar zijn aangehouden na een verkeersongeval in Wapenveld worden verder niet strafrechtelijk vervolgd. Dit heeft de officier van justitie in Zutphen besloten nadat alle onderzoeksresultaten van Nederlands Forensisch Instituut bij het Openbaar Ministerie bekend waren.

Gebleken is dat de auto met de vier dodelijke slachtoffers bezig was met een inhaalmanoeuvre, waarbij twee auto's waren betrokken. Na het inhalen van de achterste auto is de auto met de slachtoffers met een korte manoeuvre naar rechts gereden en daarna gedeeltelijk vanaf de rechterweghelft, naar links geslipt, van de weg geraakt en tegen een boom gebotst.

De eerder afgelegde verklaringen van de bestuurders en inzittenden van de twee betrokken auto’s passen in het geanalyseerde sporenbeeld. Uit de onderzoeksresultaten van het NFI blijkt verder, dat de snelheid van de verongelukte personenauto op het moment van de aanrijding minstens 120 km/ uur bedroeg (waar 80 km/ uur was toegestaan) en dat de 22-jarige bestuurder onder invloed was van de effecten van amfetamine.

Bij het ongeval dat op vrijdagavond 12 januari van dit jaar rond 22.15 uur plaats vond op de Groteweg in Wapenveld, kwamen vier inzittenden van een auto om het leven. De 22-jarige bestuurder, twee broers van 18 en 21 jaar en een meisje van 19 jaar, allen afkomstig uit Heerde.
De bestuurders van de twee betrokken auto’s zijn door de politie aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij het dodelijke ongeval. Zij zijn na verhoor in vrijheid gesteld.

De families van de nabestaanden en de twee autobestuurders zijn over de beslissing van de officier van justitie om niet verder te vervolgen geïnformeerd. De burgemeester van Heerde, W. Hoornstra, ziet in het kader van deze beslissing geen verdere aanleiding om een informatieavond te beleggen.

Het strafrechtelijk onderzoek wordt gesloten. De bestuurders van de betrokken auto's worden niet langer als verdachten beschouwd.

Bron: OM Parket Zutphen, persbericht 4 juni 2007
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!