Handleiding Eerste Hulp bij waterongevallen

Auteur Topic: Handleiding Eerste Hulp bij waterongevallen  (gelezen 10640 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #30 Gepost op: 11 februari 2007, 13:05:49
De instructeurs zijn BLS/AED Instructeurs voor NRR, ERC, Medic First Aid, en First Responder Instructeurs van DAN Europe en Rescue3 Instructeurs
Spinal Care Instructeurs getraind door ETI, Alexander Butman of Arts, of AVP of NIBRA Instructeurs..
Het instructeurs team is internationaal georienteerd.

En wat is dan het verschil tussen jullie instructeurs en de instructeurs van Redned, als deze hun training krijgen van ambulancepersoneel en artsen?

Citaat
Denk je nu echt dat iedere instructeur eerste hulp, deze training kan verzorgen.. ? Dat is echt mijn worse nightmare..
De bedoeling is dat het gebeurd door gekwalificeerde instructeurs die onderdeel zijn van de medische organisatie van de betreffende reddingsdienst. Bij voorkeur zelfs dat de lessen in samenwerking worden gegeven met de regionale ambulancedienst.
Ik zie mensen spinal care cursussen aanbieden en die niet eens weten wat fixatiepunten zijn, of de bewegingsleer die er bij hoort.. Ik zie mensen al zomaar zuurstof eerste hulp trainingen aanbieden, zonder de uitgebreide achtergrond kennis..
Dit is niet zomaar een cursusje die ff kan volgen. Wil je competent zijn in dit soort handelingen dan moet dat voordurend getraind worden en moeten mensen onderleiding van deskundige instructeurs deze handelingen kunnen leren.. Moet je daar Ambulancepleeg voor zijn of SOSA instructeur dat is natuurlijk onzin.. Maar wel "deskundig" op dit gebied..!!! Ik denk dat REDNED en hun Medische Commisie zelf moeten bepalen welke instructeurs hier nu wel in bekwaam zijn of niet..

Zover ik begreep is de medisch commissie zowieso van plan om ter zake kundige instructeurs de lessen te laten verzorgen, met als voetnoot dat het geen zin heeft om de vrijwilligersgroep handelingen aan te leren die niet frequent geoefend of gebruikt gaan worden. Maar daar wordt 3 mrt over gebabbeld door de med. com.

Groet,
Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 11 februari 2007, 16:12:02
En wat is dan het verschil tussen jullie instructeurs en de instructeurs van Redned, als deze hun training krijgen van ambulancepersoneel en artsen?

Zover ik begreep is de medisch commissie zowieso van plan om ter zake kundige instructeurs de lessen te laten verzorgen, met als voetnoot dat het geen zin heeft om de vrijwilligersgroep handelingen aan te leren die niet frequent geoefend of gebruikt gaan worden. Maar daar wordt 3 mrt over gebabbeld door de med. com.

Groet,
Luke

Niet veel.. op Spinal care zullen we iets verder gaan, omdat we ook horizontale en verticale reddingen doen of bij Waterskiraces andere technieken gebruiken.. Ik weet niet wat de ervaring van REDNED of ambulance instructeurs daarmee is.. (We overwegen om daarvoor is een trainingsworkshop te organiseren, heb je daarvoor belangstelling moet je maar een PM sturen..)

Per organisatie(onderdeel) moet je daarin keuzes maken.. Voor de ene organisatie zijn is misschien alles relevant en voor de andere organisatie misschien veel onderwerpen niet..