resue ranger,
ik begrijp niets van jou insteek, waarom hoort een preventieve inzet niet tot de gnk-c?
er is oa genoeg verband materiaal aanwezig voor eerste hulp, zo ook het ambu team en bij sommige evenementen het MMT. waarom zou de gnk niet hiervoor zijn uitgerust???
als ik kijk naar de grote evenementen in mijn regio dan kan ik deze inzetten alleen maar toe juichen. het rode kruis en de ehbo verenigingen daar werk je op dat moment samen mee, die zijn uiteraard ook aanwezig, echter het voordeel wat wij hebben is een droog dak boven ons hoofd, en je hebt een vaste opvangplek voor de grotere slachtoffers, ook de ambulances weten waar zij moeten zijn, want alles wordt ingetekend in het draaiboek, echter preventief inzetten komt niet vanuit de sigma, maar is een wel overwogen beslissing van de RGF, die toch eind verantwoordelijk is voor de witte kolom, en mag uitleggen als het misgaat tijdens een evenement waarom al de hulptroepen van zijn kolom zo laat op het incident waren.
maar ja zo'n beslissing zal jij vast niet hoeven te maken
en je te hoeven verantwoorden als het misgaat in de keten.
waarschijnlijk ben je niet bekend met de omvang van de echte evenemten!!!!!
ik zal kort opsommen redbull airrace 700.000 mensen, danceparade / city race 200.000 mensen,
havendagen 250.000 mensen, ik kan nog wel even doorgaan, je zult nu vast begrijpen dat de stad helemaal dicht is en er geen doorkomen aan is voor wie dan ook, en toeschouwers zullen altijd rare dingen blijven doen om vooraan te staan ( gezien de grote letsels die wij hebben gehad ) daarom is het juist wel verstandig om wel preventief in te zetten.
ik nodig je dan bij deze ook uit om deze zomer eens te komen kijken bij 1 van onze evenementen en preventieve inzet. leidt je graag even rond tijdens onze inzet, zodat je een duidelijk beeld krijgt wat er nu werkelijk afspeelt.
ik moet je wel gelijk geven als je zegt dat de gnk daar niet voor bedoelt is,
maar het is een prima oplossing voor noodgevallen.
en trouwens de haakarmbakken zijn ook niet gemaakt om als ehbo post op het strand te staan, dit gebeurt echter ook in den landen ( zal geen regio noemen)
groet
logistiek