Ja daar dacht ik ook al aan,die bus vangt best veel wind .....
Wat die communicators betreft, wanneer die piepers afgeschaft worden, dan belt dat ding niet alleen naar huisnummers neem ik aan, maar ook naar de bekende GSM nummers, nummers op het 'normale' werk etc ? (Anders mis je iedreen die niet thuis is, en dat zijn er overdag heeeel veel)
De procedure die afgewerkt wordt is een standaard
introductie welkomsbericht (dit is de communicator, verbreek niet de verbinding).
is het "echt" of betreft het een oefening
juiste persoon bent u lid van het team dat we zoeken of is iemand in de buurt die lid is van het team
6 = nee -> volgende persoon wordt gebeld
9 = ja
bericht hoofdbericht (standaard mededelingen)
beschikbaarheid bent u beschikbaar
6 = nee -> volgende persoon wordt gebeld
9 = ja -> bevestugung dat je komt
slotbericht bedankt
de verbinding wordt door de cummunicator verbroken
belprocedure GSM -> vast thuisnummer -> GSM -> vast thuisnummer -> GSM -> vast thuisnummer
totdat er voldoende aanmeldingen zijn of na 8(?) rondes
communicator onderkent telefoonbeantwoorders
Ziekenhuizen, en andere doelgroepen, die in het systeem zijn opgenomen krijgen het verzoek om de communicator terug te bellen.
Ze krijgen dan de bijzonderheden te horen over wat er aan de hand is en/of wat er van hun verwacht wordt.
Binnen enkele minuten weten de centralisten of voldoende hulpverleners positief gereageerd hebben, zoniet, dan kunnen ze naburige regio's om assistentie vragen.
Als de laatste kinderziektes er uit zijn, denk ik dat het een veel beter systeem is dan de pagers en nog goedkoper ook omdat bijna elke nederlander al een mbieltje heeft