Over 2 weken loopt hier vrolijk een hond rond (een "normale" dan). Over de toekomst praat ik over ongeveer 1,5 / 2 jaar
Verder mag ik aannemen dat de cursussen van de KNPV of NBvdD wel toereikend zijn op het gebied van beheersing van een betreffende diensthond. Je krijgt niet zomaar het label "geschikte combinatie", dan moet je ook echt een geschikte combinatie zijn. Het is geen kwestie van ff een hond kopen, 1 dagje training en meenemen maar, die opleidingen worden niet voor niets geboden, waarschijnlijk omdat ze ook werken.
Het lijkt me vrij sterk dat je na een opleiding te hebben gedaan en je certifcaten te hebben gehaald met een diensthond nog steeds geen overwicht hebt op de diensthond, anders zou je je certificaten niet hebben behaald
Ze geven je bij de KNPV écht geen certificaat "geschikte combinatie" mee als je de hond niet onder controle hebt.
Uiteraard ben je met het behalen van je certificaten nog niet klaar, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je je verdiept in het ras enz...