verschil Reanimatie --- Traumatische Reanimatie.

Auteur Topic: verschil Reanimatie --- Traumatische Reanimatie.  (gelezen 16936 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #40 Gepost op: 11 februari 2007, 21:31:47
Mee eens, blijft voor mij wel staan dat je met een stomp thorax letsel niet altijd de situatie van binnen kunt bekijken.
Om jou voorbeeld maar even aan te halen wie zegt mij dat een ruptuur van de aorta geen gedeeltelijke ruptuur is waarbij m.i. redding zeker nog wel mogelijk is. E.e.a zal zeker afhangen van omstandigheden.
Maar goed ik ben geen arts en zal in zulke omstandigheden gewoon gaan reanimeren.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #41 Gepost op: 11 februari 2007, 23:51:19
We heben het steeds gehad over de zin van het reanimeren in bepaalde gevallen, daar aan denkend komt dan ook de vraag naar voren hoe dat eigenlijk juridisch geregeld is.

Wat als je besluit om niet te reanimeren (maar wel alle verantwoordelijke diensten inlicht/waarschuwd) ben je dan strafbaar ?
Wanneer het hoofd meer als 50 cm van de romp gescheiden is waarschijnlijk niet,
In het geval van de spreekwoordelijke schaatser die in juli met schaatsen ondergebonden boven komt drijven waarschijnlijk ook niet.
Maar hoe zit dat in andere minder voor de hand liggende gevallen gevallen ?

Mag je als voorbijganger met ruime ehbo/reanimatie kennis de afweging maken dat een reanimatie kansloos is door de aard van het letsel danwel de tijd die vertreken is sinds het optredenvan de circulatie stilstand.