reanimatie: wat kan je fout doen wat erger is dan niets doen?

Auteur Topic: reanimatie: wat kan je fout doen wat erger is dan niets doen?  (gelezen 26449 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #70 Gepost op: 28 februari 2007, 17:41:31
Ik geef het over aan de arts van het MMT die toevallig zijn traumaheli bij zich heeft.

OK, je hebt 15 minuten te overbruggen... afwachten?  ;)
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #71 Gepost op: 28 februari 2007, 18:06:57
OK, je hebt 15 minuten te overbruggen... afwachten?  ;)

Ik weet niet wat ik dan zou doen, maar ik schat zelf de kans, dat ik niet zal beginnen, erg hoog in.
En begin niet te zeuren over de verplichting om te gaan reanimeren, want ik maak dat zelf uit, en ik moet het als eerste met mijn eigen geweten in overeenstemming brengen.

Van de andere kant, ik heb ooit een niet te redden slachtoffer gereanimeerd om de AVK de de tijd te geven om het onvermijdelijke wat gedoseerder te kunnen vertellen.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #72 Gepost op: 5 april 2007, 11:30:54
Als je dit legt naast mijn vraag dan lees je eigenlijk dat er in de UK geen verplichting bestaat tot het verlenen van eerste hulp door een toevallige voorbijganger, ook niet voor een reanimatie. Die situatie is anders als in nederland waar je wel strafbaar bent als iemand komt te overlijden ten gevolge van je "niet handelen".

Jacques

Een waarschuwing voor als je in het buitenland gaat verblijven (bijv. Azië en Inda) is het heel verstandig om van tevoren te bekijken of men een "Good Samaritan Law" kent en zeker als buitenlander voorzichtig te zijn met de o zo goed bedoelde eerste hulp. Het is zeer spijtig maar in een groot aantal landen is een leven niets waard "bezint eer ge begint". In vele gevallen is het met de rechtspraak dan ook niet zo netjes geregeld.

Kees  8)