Waarom heb jij voor de hulpverlening gekozen?

Auteur Topic: Waarom heb jij voor de hulpverlening gekozen?  (gelezen 4527 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

frankj

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2007, 10:14:04
Door het overlijden van mijn moeder aan een hartstilstand ben ik een EHBO cursus gaan volgen bij het Rode Kruis en daar tot op heden blijven hangen als vrijwilliger.


patrick r

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2007, 19:32:02
Zolang als ik mij kan herinneren ben ik al lid bij de reddings brigade,
dit omdat mijn opa daar voorzitter is en mijn moeder instructrise is.
Aangezien wij in renkum geen bewakings gebied hebben, heb ik me in 2005 aangemeld bij de strand reddingsbridage westerschouwen.

Omdat ik buiten het zomerseizoen ook bezig wou blijven met ehbo heb ik afgelopen jaar besloten om lid te worden van het rodekruis.
En ik merk inmiddels dat het virus redelijk door mijn bloed stroomt, dus wie weet wat ik na mijn opleiding licht en geluid techniek nog ga doen.
Ambulance chaufeur is iets wat mij in de toekomst nog wel leuk lijkt.

groeten patrick


kgbatn8

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2007, 22:04:03
heb vroeger teveel aan de narcose's gezeten denk ik...  :o

wilde graag ok ass. opleiding volgen, maar mijn nederlandisch was niet goed genoeg voor dr. ass. dus... ehbo-en... ben helemaal hooked aan mensen helpen, kan het niet helpen  ;D

liefs korelev


pros

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
    • ambulancecentrum
Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2007, 09:20:52
bestaat er nog iets anders dan hulpverlening ?  :)

Waarom zou ik eigenlijk niet weten. Ik was vrij jong toen ik besloot dit te willen doen. Nochtans is er niemand in mijn familie die in de hulpverlening zit. Toen ik 14 was zei ikaan mijn ouders dat ik wist wat ik wilde doen.
Ze vroegen zich af waarom, maar hebben me altijd gesteund.
Ik zit er nu 20 jaar in en doe het nog altijd met even veel plezier.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2007, 13:33:45
Mijn moeder heeft een tijd gewerkt in het ziekenhuis en werkt er nu nog 2 dagen in de week als vrijwilligster en mijn tante werkt ook in een ziekenhuis, zo ben ik met de 'gele tak' in aanraking gekomen, waardoor ik nu ook bij het Rode Kruis zit.
Met de 'rode tak' ben ik in aanraking gekomen door een vriend van mijn broer die hier veel was en altijd zijn scanner mee had en waar ik ook veel mee om ging en later had een andere vriend van me ook een scanner en toen besloot ik er ook een te kopen en ook de meldingen te volgen en foto's te maken bij de interessante meldingen. Ik denk dat het met brandweer ook wel blijft bij af en toe foto's maken, maar misschien wil ik toch wel iets gaan die in de zorg of iets dergelijks, ik ben sowieso van plan om voorlopig nog wel bij het Rode Kruis te blijven en wellicht wil ik er mijn beroep van maken.


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2007, 11:56:28
beveiliging ben ik stomtoevallig ingerold en blijven plakken. ik draai inmiddels samen met ruim 900 collegas alle grote evenementen in nederland. en het actief volgen van de hulpverleningsdiensten heb ik aan gilian te danken. via hem ben ik ook bij het rode kruis gekomen.
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


0923993

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2007, 12:07:36
17 jaar geleden in het Radboud begonnen met de opleiding tot verpleegkundige. Niet uit idealistische overwegingen of iets dergelijks. Bij mij had het meer te maken met het kiezen van een beroep of ander het huis uit  :D.

Veel keuzes had ik niet en de verpleging was de minst kwade toen voor mijn gevoel. Ik ben er aan begonnen zonder al te veel enthousiasme, maar 17 jaar later er absoluut geen spijt van en vind het het mooiste vak van de wereld heb.

Groet,

Peter