Ambulance dienstauto's (piketvoertuigen / personenauto's)

Auteur Topic: Ambulance dienstauto's (piketvoertuigen / personenauto's)  (gelezen 203299 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #330 Gepost op: 12 februari 2011, 22:05:12
Omdat Connexxion volgens mij nog geen OVD-G voertuigen (nieuw) heeft aangekocht, de Volvo's in Kennemerland zijn als ik het goed heb eigendom van het GHOR ...
De Volvo's in Kennemerland zijn inderdaad eigendom van de GHOR Kennemerland en t.b.v. de OvDG-dienst aan de ambulancediensten ter beschikking gesteld. Echter, niet in elke regio faciliteert de GHOR de voertuigen voor haar sleutelfunctionarissen. Ambulancediensten zorgen dan zelf voor een voertuig. Specifiek voor Connexxion geldt dat er afgelopen paar jaar fors is geïnvesteerd in het wagenpark, dus een nieuw OvDG-voertuig past m.i. prima in een dergelijk investeringsplan.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


keiharddegekste

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #331 Gepost op: 13 februari 2011, 10:30:28
Is dit voertuig van Connexxion of van de GHOR regio 10 en ter beschikking gesteld aan Connexxion? Alle nieuwe voertuigen connexxion breed zijn Mercedes.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #332 Gepost op: 13 februari 2011, 14:55:23
Is dit voertuig van Connexxion of van de GHOR regio 10 en ter beschikking gesteld aan Connexxion? Alle nieuwe voertuigen connexxion breed zijn Mercedes.

In mijn simpelheid van geest staat er toch echt "Connexxion Ambulancezorg Kennemerland". Dus ga ik ervan uit dat deze van Connexxion zijn en dat de GHOR Noord-Holland Noord deze inhuurt.

Inderdaad is het Connexxion breed wel Mercedesssen, maar er zijn een aantal regio's die voor andere voertuigen een contract hebben afgesloten met Volkswagen, bijvoorbeeld Kennemerland. Misschien is het wel een proef vanuit Connexxion om te kijken of er ergens een deal uit te slepen is. De Volvo's van Kennemerland waren ook een deal via de KLPD. Zij zullen na deze niet meer terug komen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #333 Gepost op: 16 februari 2011, 07:29:05

Soort voertuig: Dienstauto
Merk voertuig: Toyota Previa
Kenteken: 58-LF-VB
Standplaats: Barneveld
Dienst: MAI
Bijzonderheden:


Soort voertuig: Dienstauto
Merk voertuig: Volkswagen Sharan
Kenteken: 72-NZT-3
Standplaats: Barneveld
Dienst: MAI
Bijzonderheden: Grijs van kleur


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #334 Gepost op: 16 februari 2011, 16:31:27
Aparte voertuigen, hoezo staan ze geregisteerd op taxi-platen als het 'dienstauto's zijn?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #335 Gepost op: 16 februari 2011, 16:37:08
Misschien zijn het HAP-Auto's?


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #336 Gepost op: 16 februari 2011, 20:52:26
Misschien zijn het HAP-Auto's?

Kan, maar lijkt me sterk. Blauwe platen zorgen er voor dat het bedrag in de blauwe envelop wat lager ligt. Denk meer dat het daarmee te maken heeft 0098


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #337 Gepost op: 16 februari 2011, 21:48:36
Kan, maar lijkt me sterk. Blauwe platen zorgen er voor dat het bedrag in de blauwe envelop wat lager ligt. Denk meer dat het daarmee te maken heeft 0098

zoals eerder te lezen en zien viel, levert MAI de HAP auto's in Drenthe, dus dit zouden best reserve wagens kunnen zijn... Heb echter die toyota nog nooit gezien..


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #338 Gepost op: 17 februari 2011, 06:45:03
Kan, echter hebben we in Barneveld HAP auto's via regio Utrecht.

De gele toyota staat altijd in Barneveld net als een grijze die volgens mij vervangen is door die volkswagen.


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #339 Gepost op: 17 februari 2011, 09:19:10
Voor zover ik begrijp worden deze auto's gebruikt om mensen te repatrieren en bijvoorbeeld van het vliegveld waar de gipsvlucht is geland te vervoeren naar huis.