Strandwachten gaan over op Jetski

Auteur Topic: Strandwachten gaan over op Jetski  (gelezen 20790 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

ED95

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 11 april 2006, 16:46:10
Lijkt me wel wat lastig die dingen in te voeren in gebieden waar de APV ze verbiedt...
Maar dat het beestje potentie heeft ontken ik niet....

salvavidas

• Brandweer Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 11 april 2006, 17:45:39
Ze zien er leuk uit voor patrouilles lijken ze mij best geschikt. Alleen lijkt het mij lastig om een slachtoffer te vervoeren.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2006, 19:22:43
Ze zien er leuk uit voor patrouilles lijken ze mij best geschikt. Alleen lijkt het mij lastig om een slachtoffer te vervoeren.
Daar zouden ze dan een soort drijvende redbrig voor kunnen gebruiken.. Lijkt me wel wat, zo'n ding op 't Noord-Aa!  ;D
343, never forget.

salvavidas

• Brandweer Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 11 april 2006, 19:32:15
Daar zouden ze dan een soort drijvende redbrig voor kunnen gebruiken.. Lijkt me wel wat, zo'n ding op 't Noord-Aa!  ;D

als je een keer gas geeft zit al aan de andere kan van het noord aa :P. Het zal wel ff harder en sneller gaan als de Yukon maar dat gaat het al heel snel   :P :P :P :P ;D ;D

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 11 april 2006, 19:34:24
als je een keer gas geeft zit al aan de andere kan van het noord aa :P. Het zal wel ff harder en sneller gaan als de Yukon maar dat gaat het al heel snel   :P :P :P :P ;D ;D

Zal wel mooi zijn als je dan je aantekening snelle boot niet hoeft te hebben..  8)

Maargoed, we gaan maar on-topic! ;)
343, never forget.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #35 Gepost op: 11 april 2006, 19:38:36
Lijkt me wel wat lastig die dingen in te voeren in gebieden waar de APV ze verbiedt...
Maar dat het beestje potentie heeft ontken ik niet....
Tip aan alle brigades, zorg dat je betrokken wordt bij APV wijzigingen etc. Bij ons zijn bovenstaande zaken in bijna alle gevallen uitgesloten doordat aan dit soort verbodsartikelen het volgende is toegevoegd:

"3.   Het is verboden een jetski of waterscooter of ander dergelijk door mechanische kracht voortbewogen vaartuig te hebben of te brengen, dan wel daarmee af te varen of aan te landen op het strand of zich daarmee in zee te begeven of te varen binnen 1000 meter uit de kust
..........
6.   De verbodsbepalingen in het eerste, derde, vierde en vijfde lid zijn niet van toepassing op vaartuigen in gebruik bij de politie, de Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen (KNBRD), de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij, of anderszins voor de openbare dienst bestemde vaartuigen."

dit betekent dus ook dat wij een aantal jaren met een jetski hebben gevaren en dat bv op dit moment de strandpolitie al 2 seizoenen gebruik maakt van een jetski.
[img]/img]

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 11 april 2006, 19:47:58
Tip aan alle brigades, zorg dat je betrokken wordt bij APV wijzigingen etc. Bij ons zijn bovenstaande zaken in bijna alle gevallen uitgesloten doordat aan dit soort verbodsartikelen het volgende is toegevoegd:

"3.   Het is verboden een jetski of waterscooter of ander dergelijk door mechanische kracht voortbewogen vaartuig te hebben of te brengen, dan wel daarmee af te varen of aan te landen op het strand of zich daarmee in zee te begeven of te varen binnen 1000 meter uit de kust
..........
6.   De verbodsbepalingen in het eerste, derde, vierde en vijfde lid zijn niet van toepassing op vaartuigen in gebruik bij de politie, de Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen (KNBRD), de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij, of anderszins voor de openbare dienst bestemde vaartuigen."

dit betekent dus ook dat wij een aantal jaren met een jetski hebben gevaren en dat bv op dit moment de strandpolitie al 2 seizoenen gebruik maakt van een jetski.

Maar hebben jullie daar een speciale aantekening voor of kan dat gewoon 'met je motordrijver'?
343, never forget.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #37 Gepost op: 11 april 2006, 23:23:10
Maar hebben jullie daar een speciale aantekening voor of kan dat gewoon 'met je motordrijver'?
wij hadden (varen inmiddels al enkele jaren niet meer met jetski) daar geen speciale aantekening voor. Intern werd een instructie verzorgd en daarna kon/mocht een geselecteerde groep er mee varen.

wij gebruikten de jetski vooral om dicht onder de kust/op de bank te varen met opkomend water en als snelle inzet bij drukke dagen. Hij was handig, maar toch eigenlijk vooral 's avonds in voor en na seizoen leuk om mee te springen  ;D ..er is zeker meerwaarde, maar die weegt mijnsinziens niet op tegen kosten/onderhoud/brandstofverbruik..etc van de jetski in vergelijking met een reguliere RIB.
[img]/img]

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #38 Gepost op: 12 april 2006, 11:17:34
Bij deze weer maar eens de bekende knuppel in het hoenderhok gesmeten.
Tot op heden ben ik nog niet echt overtuigd van de meerwaarde van RWC's anders dan in bepaalde specifieke gevallen.
Zijn het nu de brigades die geinteresseerd zijn in deze machines of juist de fabrikanten die hun produkten trachten te slijten?

Kees (die nog steeds zweert bij toezicht aan de waterkant)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 12 april 2006, 11:59:41
Erg mooie alternatief voor ondiep water, en branding, en moeilijk te manouvreren situaties..

http://www.fid.se

Het is in ieder geval de moeite waard om er meer informatie over te krijgen.. Dit is in ieder geval geen gewone jetski