Henk,
Kortom heb je dus niet een bewakingstaak met een jet ski hier in Nederland gedaan langs de kust.
Als je zoontje onderwater zwemt zie ik hem al helemaal niet met een boot. Wanneer je het aantal pk`s ziet van de boten denk ik dat daar ook aardig mee gescheurd kan worden. En wat is zinloos? Zoeken naar een vermist kind, waarschuwen voor een muistroom, waarschuwen dat zwemmer dicht bij een dam zitten zonder je schroef stuk te varen?
Henk er is meer dan jij denkt
Ik ben blij en bevoorrecht dat ik nog nooit op een dergelijke wijze "bewaakt "heb. De bemanning van de Jetski op de film mijns inziens met van alles bezig (showen, scheuren, spelen raggen), behalve met een bewakingstaak. En wat betreft de vergelijking met een boot: een jetski leent zich veel eerder dan een boot voor a-sociaal gedrag. Voordat je zegt dat ik daar geen kiijk op kan hebben, wij hebben hier zat van die krengen en er zijn weinig die rustig op de jetski naar de snelle baan gaan, de meesten scheuren op precies dezelfde wijze als in het filmpje op, langs het strand totdat de politie ze bekeurd en vaak ook in beslag neemt. Het bekeuren heeft grote prioriteit vanwege het gevaar van zo'n racemonster tussen de zwemmers en het hoge irritatie gehalte van de strandbezoekers.
Het mag nooit zo zijn dat met de poging tot bezwering van het ene gevaar een ander groter gevaar de kop op steekt!
En ik vind dat "bewaken" nooit een smoes mag zijn tot het vertonen van onverantwoord gedrag. Het filmpje is slechte PR en daar blijf ik nog even bij totdat je me echt overtuigd hebt (en niet met argumenten als "je hebt het nog nooit gedaan dus je kan niet oordelen of het wel deugt")
Waarom voel je je trouwens zo aangesproken?
Henk