De plank wordt niet gebruikt omdat op terschelling alle boten solo bemand worden. en zoals er al gezegd wordt, je hebt een redder nodig en een bestuurder.
Wij op Ouddorp kunnen ook prima uit de voeten met 1 persoon op de RWC (met slecht weer)
En dan is de plank juist noodzakelijk. Wij hebben geleerd om eventuele slachtoffer door middel van een handgreep op de plank te trekken (op een veilige manier) Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie een vermoeid slachtoffer in 1 keer achterop krijgen.
En als wij de RWC met 2 man bemannen, gaat de redder op het rescue-board, dat werkt veel beter. Zo klots je niet de hele dag met je hoofd tegen elkaars helm aan als je bij elkaar achterop zit.
Ik heb bij ons nog niemand gehoord die het vervelend vindt, en als je moe wordt dan wissel je even van plek
Als standwacht hebben wij een preventieve, toezichthoudende taak. We zijn immers geen Reddingsbrigade.
wel strandwacht en geen reddingsbrigade?
das nieuw voor mij... is dat zoiets als: Ik kijk wel door mijn verrekijker maar zodra ik iemand in nood zie, bel ik de KNRM???