hoe te handelen: aantreffen van een onafgesloten auto

Auteur Topic: hoe te handelen: aantreffen van een onafgesloten auto  (gelezen 2400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

• Senior gebruiker
Gepost op: 30 januari 2007, 21:26:37
Stel: Je bent objectbeveiliger je loopt een controleronde door een parkeergarage en constateerd het volgende:
- Er staat een onafgesloten auto.
- In de auto liggen meerdere waardevolle spullen.
- de garage is afgesloten voor eenieder die niet werkzaam is in het pand.
- in het pand zijn 2 bedrijven gevestigd
- de auto is geregistreerd als leaseauto en staat op de kentekenlijst

wat doe je:
-afsluiten of niet?
-een melding/briefje achterlaten?
-zelf contact opnemen met de bestuurder (mits er een nummer beschikbaar is)
-politie bellen om contact op te nemen met de bestuurder
-de bestuurder e-mailen
-de contactpersoon bellen
-de contactpersoon e-mailen
-meldkamer bellen voor overleg

wat is de juiste manier van handelen?

ik heb de auto afgesloten, hiervan een rapport opgemaakt en onder de ruitenwisser gedaan, daarnaast ook de contactpersoon per e-mail geinformeerd over het gebeurde. het risico van diefstal is meteen enorm verminderd (doch de spullen liggen er nog wel) en het is m.i. niet dringend genoeg om iemand op zijn vrije avond te gaan bellen als het zo op te lossen is.

Politie Aspirant niveau 4

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2007, 16:25:32
Ik denk dat je juist hebt gehandeld

JeanBateau

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2007, 09:58:14
Ikzelf zou eerst het rapport schrijven en dit op een zichtbare plaats in de auto leggen voor ik hem af zou sluiten. Het probleem is met sommige auto's dat deze niet af te sluiten zijn doordat ze centrale deurvergerendeling hebben.

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2007, 18:30:17
Ikzelf zou eerst het rapport schrijven en dit op een zichtbare plaats in de auto leggen voor ik hem af zou sluiten. Het probleem is met sommige auto's dat deze niet af te sluiten zijn doordat ze centrale deurvergerendeling hebben.

deze kon dicht via de achterportieren. en dat rapport heb ik onder de ruitenwisser gedaan zodat de bestuurder die meteen zou zien.

JeanBateau

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2007, 19:20:18
deze kon dicht via de achterportieren. en dat rapport heb ik onder de ruitenwisser gedaan zodat de bestuurder die meteen zou zien.

en de rest van de mensen die tijdens de opening van de parkeergarage komen dus ook

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2007, 20:51:09
en de rest van de mensen die tijdens de opening van de parkeergarage komen dus ook

uhm de tekst:
Uw auto was onafgesloten aangetroffen door mij, zijnde beveiligingsbeambte in dienst van *******, tijdens mijn ronde. uit voorzorg heb ik uw auto afgesloten en hiervan rapport doen uitgaan naar de facility managers alsmede mijn directe chef. voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie

JeanBateau

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2007, 21:41:09
En dan nog blijf ik erbij dat het netter overkomt als je het in de auto had gelegd. Er word door de mensen in eerste instantie niet gekeken naar wat er op het briefje staat wat er onder ruitenwissers staat maar naar het feit dat er een briefje tussen de ruitenwissers zit. Maar gelukkig zijn we als mens niet allemaal hetzelfde.

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2007, 16:40:42
en al die reclamebriefjes die je op parkeerplaatsen onder je ruit krijgt... staat dat ook "niet netjes"?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2007, 16:43:51
en al die reclamebriefjes die je op parkeerplaatsen onder je ruit krijgt... staat dat ook "niet netjes"?

Het is en blijft een feit dat iemand eerder kijkt naar een briefje op het stuur / bestuurdersstoel dan naar een briefje onder de ruitenwisser!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

JeanBateau

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2007, 17:11:53

in een afgesloten parkeergarage krijg je doorgaans geen reclamefolders onder de ruitenwisser