Politie in het geel

Auteur Topic: Politie in het geel  (gelezen 31753 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 22 januari 2007, 20:31:16
wie dit verschil niet ziet moet echt wat aan de ogen laten doen!

krijgen we nog meer klappen omdat ze denken dat je een smeris bent

Je hoeft niet perse iets aan je ogen te hebben om dat verschil niet (goed) te zien, teveel alcohol/drugs werkt ook erg goed heb ik uit ervaring gemerkt....

De politie hier loopt ook met fluorgele jassen, en gelukkig zien de meeste mensen 't verschil wel met onze fluor jassen, die van boven een stukje groen hebben en met grote letters AMBULANCE erop, toch komt 't nog regelmatig voor (voor 's als we naar een vechtpartij met dronken jongeren, of een onwel wording in 'n pub/club moeten) dat wij voor agenten aangezien worden, en dat kan soms erg vervelende situatie's opleveren.

Karim

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2007, 21:00:20
Één keer plaatsen is ruim voldoende..... (het staat ook al bij 'uit de media'......)  ;)

Al een nieuw topic opgestart bij de ambu over de discussie over de kleuren...... http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15797.msg463872.html#new

Misschien kan een van de modjes even beide topics samenvoegen, dan hoef ik mijn reactie in dat andere tenminste niet weer opnieuw te posten hier  ;)

security

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2007, 21:43:35
politie in Almere zijn ook op de gele jassen overgegaan
wat ik had begrepen van ze was het een project ofzow...

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2007, 22:35:24
ik heb ook niet gezegd dat ik verwacht dat de verwarring ook nu weer gaat gebeuren, hoewel ik en kennelijk ook andere collegae die wel regelmatig op de auto zitten, dat wel verwachten.  :'( ::)  
daarbij constateerde ik dat het nu juist één van de redennen was om over te gaan op andere kleuren om zo een DUIDELIJK verschil te maken tussen politie en ambulancemensen.
aangezien de deskundigen hier op het forum ook al motoragenten aanzagen voor ambumotoren blijkt de kans op het verwisselen toch niet zo heel ver gezocht. ;)

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2007, 22:37:09
Ik moet zeggen, dat ik die gele jassen best wel mooi vindt.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2007, 00:40:35
Heeft iemand toevallig het europese artikel waarmee geschermd wordt dat het voorschrijft dat de politie in het 'geel' gaat.... ???

Er wordt wel vaker iets beweert dat het van 'Europa' moet.....  ;)

Michelle1983

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2007, 09:05:18
Heb geen flauw idee welke verordening of richtlijn hieraan ten grondslag zou moeten liggen.

Mark644

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2007, 12:58:00
aangezien de deskundigen hier op het forum ook al motoragenten aanzagen voor ambumotoren blijkt de kans op het verwisselen toch niet zo heel ver gezocht. ;)

Ik schaam me er nog steeds diep voor  :D
Maar al zou je ambu en politiemotoren door de gele kleding met elkaar verwisselen, in het verkeer zal dat toch niet heel veel uitmaken denk ik? I mean als er een motor met blauw-blauw aan komt rijden, of ie nou geel of wit is, aan de kant ga ik toch wel  ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 23 januari 2007, 13:31:03
Op een verre afstand is het misschien te begrijpen maar ik vind het verschil toch wel duidelijk hoor.

-Hij zit op een witte politiemotor.
-Heeft twee politielogo's aan beide zijden van de jas.
-Nog groter politielogo op de achterzijde.
-Politielogo aan de voorzijde.
-Rangonderscheidingstekens.
-Bewapening.

Genoeg om het verschil te zien lijkt me.  ;)
Las toevallig dit in het AD vandaag. (Dit is pas ver gezocht).  ;)

maandag 22 januari 2007
Kritiek op felgele jacks voor de politie

DEN HAAG - Het Witte Kruis, dat ambulancediensten in Den Haag verzorgt, is niet blij met de nieuwe uitrusting...

Ook politie te paard krijgt de felgele jacks. ...voor onder anderen motoragenten. Die verruilen binnenkort hun witte jas en helm voor fluorescerend gele exemplaren. Ook verkeersagenten, politie te paard en waterpolitie krijgen die felgele jacks.

Volgens directeur Hans de Jong van het Witte Kruis kan de nieuwe politie-outfit tot verwarring leiden. „Onze motorambulances rijden al sinds 1996 in het geel. Straks denkt iemand dat er hulp aankomt van een ambulance, terwijl die persoon alleen het verkeer gaat regelen.”

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken zal het wel meevallen met de verwarring. De huidige wit-oranje politiejassen voldoen niet aan Europese richtlijn EN-471. Daarin staat hoe veiligheidskleding moet zijn gemaakt en waar reflecterende strepen moeten zitten. De EU-landen hebben verder afgesproken dat waar extra zichtbaarheid nodig is, geel de standaardkleur wordt voor politiediensten.

Aan het model van de jassen verandert niets. De nieuwe jassen worden zo snel mogelijk ingevoerd.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het lijkt me niet meer dan logisch dat als een motoragent als eerste ter plaatse is bij een ongeval hij geen verkeer gaat regelen, maar gaat kijken bij het slachtoffer. Ze zien dan snel genoeg dat hij van de politie is.  ::)

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 23 januari 2007, 13:44:09
goeie verbetering! ziet er duidelijk uit.

alleen die helm....  :-[ dat had beter gekund ontwerper!
Politie Aspirant niveau 4