Politie in het geel

Auteur Topic: Politie in het geel  (gelezen 31668 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 8 februari 2007, 10:41:33
Nog eens, het gaat om de veiligheid niet om hoe het er uit ziet hoor  ::)

Bovendien wil ik bij de politie om er te zijn voor mensen, niet om de kleding.
*leegheid*

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 8 februari 2007, 14:15:46
Nog eens, het gaat om de veiligheid niet om hoe het er uit ziet hoor  ::)

Bovendien wil ik bij de politie om er te zijn voor mensen, niet om de kleding.

Mee eens, maar als ik in een stewardjas sta die veel te groot is, ziet dat er dusdanig stom uit dat ik mij minder zeker voel en minder serieus genomen. Dan gaat het ook om dienstverlening voor de mensen, maar de (slechte) kleding belemmerd mij dan in de uitvoering van mijn werkzaamheden (zit vooral tussen de oren).

Ik vind dus dat het wel uit maakt hoe het eruit ziet. Kleding draagt wat mij betreft zeker weten bij aan het wel of niet goed kunnen functioneren.

Maar bij de politie ziet het er prima uit, dus het wel of niet goed functioneren van agenten wordt m.i. niet beinvloed.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Brigosaurus

• Gast
Reactie #82 Gepost op: 9 februari 2007, 12:52:36
Je ziet overigens wel dat het steeds om kleding gaat die in gevallen gedragen wordt waarin je zichtbaarheid van levensbelang is. Daar is best wel wat voor te zeggen al zit ik eerlijk gezegd ook niet echt te wachten op een knalgele gombal op mijn kop als ik op de motor rijd. De normale surveillancedienst gaat gelukkig nog gekleed in het tactisch wat meer verantwoorde blauw/zwart. Gelukkig is va de kleding ook de retroreflecterende functie te bedekken zodat je overlevingskansen bij een schietincident of iets dergelijks wat groter worden. Stel je toch eens voor dat de boeven alleen maar alle reflecterende gele lichtjes uit hoeven te schieten in de nacht. Mijn voorkeur gaat uit naar een indien nodig te dragen zichtbaarheidsvest (soort van ops-vest) over de normale kleding. De blauwe motorbroek valt wel mee te leven. Die kleurt ook beter dan mijn zwarte bij mijn privé-jas.

:)

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #83 Gepost op: 10 april 2007, 14:13:55
Even een vraag:

Ik las laatst ergens dat de nieuwe gele motorhelm incl. Leds geleverd kan gaan worden.
Blauwe en Rode aan de achterkant.

Op zich is dat natuurlijk makkelijk te doen, verbruiken weinig stroom en voor andere weg gebruikers val je nog meer op.

Toch lijkt het mij een 1 april grap... Wie weet hier mee van? Ik kan er nergens iets over vinden...

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 10 april 2007, 14:25:16
Beschouw dat maar als een 1 april grap want rood kan ik me echt niet voorstellen! Laat staan de andere leds...

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 10 april 2007, 17:17:18
ik vind dat geel wel mooi!!

je ziet dat de brandweer ( waar ik dan weer iets van af weet ) ook geel gaat gebruiken.. zie de verschillende nieuwe uitruk kleding...

bron: www.weegink.nl
(C) Copyright Patrick J.C. Weegink

fire dept vincent

• Gast
Reactie #86 Gepost op: 10 april 2007, 17:50:30
het valt wel veel meer op

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 3 mei 2007, 23:59:03
moet ook niet teveel opvallen anders kun je geen bekeuringen meer schrijven ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #88 Gepost op: 4 mei 2007, 16:51:10
Gisteren heb ik in het Amsterdamse voor het eerst een motorrijder gezien die totaal in het nieuw was, gele helm, jas en blauwe broek!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 4 mei 2007, 17:39:41
vandaag in nieuwegein een met alleen gele help dat zag er uhm wel beetje apart uit, doe dan alles in 1 keer vervangen  ::)
Politie Aspirant niveau 4