Politie in het geel

Auteur Topic: Politie in het geel  (gelezen 31429 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #40 Gepost op: 24 januari 2007, 08:54:15
De laatste keer dat ik ze zag liepen ze echt nog in het groen.... maarrrrr ik heb wel wat gevonden  ;D ;D ;D

Zelfs nog eentje die lacht ook.  :D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 24 januari 2007, 09:46:21
Zeker net een Nederlander bekeurt.....  ;) ;D ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 24 januari 2007, 10:41:15
Ik zit op een ander forum ook al in een discussie over dit onderwerp....ik vind de jas wel oke maar de helm die bij het uniform hoort van een motor-agent minder.....de oude helm onderscheid zich nog van de rest van hulpverleners met gele jassen ;)
Ik vind wel dat de politie de witte helm had moeten houden, omdat die extra verduidelijkt dat het politie is (witte helm met striping, zoals ook de voertuigen hebben)

Kijk :) met jou kan ik praten :)

Het geel groene jack is een winterjas, het gele jack wordt ook nog gewoon gedragen maar dan in de "wat beter weer" maanden. en ze hebben hier in haaglanden gewoon een zwarte broek

Ok, voor de zomermaanden dan nog een two-tone motorjack in ambukleuren en klaar is kees :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maaike

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
  • Gelderland-Midden AVZ (Dieren)
Reactie #43 Gepost op: 24 januari 2007, 13:23:31
Kijk :) met jou kan ik praten :)

Maar wat hebben wij er over te zeggen....niks! ::)
Ach ja wij zitten tenminste op 1 lijn  ;)
Maaike


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #44 Gepost op: 25 januari 2007, 20:16:54
Vanmiddag zat ik in de bus en zag ik een motoragent voorbij rijden in het geel, ik dacht misschien 1 beginneling die inrijdt voor de motorlances die in april gaan rijden in rotterdam-rijnmond. Maar toen ik beter keek zag ik toch politie op het pak staan. Naar mijn mening vind ik ze wel apart ::)


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #45 Gepost op: 25 januari 2007, 20:22:15
Maar eerlijk gezegd vind ik het dom wat vroeger waren ambulances wit in rotterdam en werden ze aangezien voor politiebusjes en werden ze nog wel eens beschoten. Nu het uniform al wisselt dan willen we toch niet terug aan in de tijd dat het weer zo geweldadig word. ???


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #46 Gepost op: 25 januari 2007, 22:15:35
Welke kleur je bus ook heeft, je uniform is, of je lampen uitstralen:

Gezien worden gebeurd heel vaak niet..
Vanmiddag weer prio 1 met veel blauw blauw en toeters, maar werd tot 5x toe niet of nauwelijks opgemerkt door het verkeer. En dat terwijl ik al ruim van te voren het grote licht als aanzette om mijn aanwezigheid aan te geven...

Het lijkt echt steeds en steeds erger te worden.... :-\

Om maar niet te spreken over het vrij maken van de weg voor hulpdiensten die met prio 1 er voorbij willen...


Karim

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 25 januari 2007, 23:05:08
Maar eerlijk gezegd vind ik het dom wat vroeger waren ambulances wit in rotterdam en werden ze aangezien voor politiebusjes en werden ze nog wel eens beschoten. Nu het uniform al wisselt dan willen we toch niet terug aan in de tijd dat het weer zo geweldadig word. ???

Ik hoop 't niet voor voor m'n collega's in Nederland maar zoals in 'n eerdere post al gezegd werd, ik heb er hier al minder goeie ervaringen mee gehad.

Eergister nog naar 'n grote vechtpartij op 'n afgelegen veld geweest, wij in gele jassen, politie in gele jassen, wij proberen de bewuste slachtoffers weg te halen, en ondertussen moeten er 4 agenten om ons heen blijven staan om te zorgen dat de menige ons ook niet gaat aanvallen, want na de nodige alcohol en drugs geldt voor vele "geel = politie = aanvallen!".


Maaike

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
  • Gelderland-Midden AVZ (Dieren)
Reactie #48 Gepost op: 25 januari 2007, 23:10:54
En dit allemaal wordt beslist in Den Haag.......die kijken volgens mij niet verder dan hun neus lang is  ::)
Maaike


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #49 Gepost op: 25 januari 2007, 23:34:45
En dit allemaal wordt beslist in Den Haag.......die kijken volgens mij niet verder dan hun neus lang is  ::)

dit is niet het geval, alles is op europeesch niveau beslist en den haag heeft maar te volgen of ons de kleur nu aanstaat of niet.
Nemo me impune lacessit