Politie in het geel

Auteur Topic: Politie in het geel  (gelezen 31806 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 1 februari 2007, 17:10:02
Ik mis trouwens een bepaalde groep in het rijtje van functies die vanaf nu in het geel zullen verschijnen.
Weet iemand of de bike-teams ook aan deze uniformveranderingen gaan deelnemen.
Hoewel zij voornamelijk in de binnensteden functioneren lijkt het mij best raadzaam om ook deze groep
in het geel te steken.
Servo Per Amikeco

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #71 Gepost op: 1 februari 2007, 17:13:13
Nee, de bikepatrol krijgt wel nieuwe uniformen, maar die worden donkerblauw. Ze zullen dus een hesje moeten aantrekken om beter op te vallen.

Ik vind dat persoonlijk ook wel wat vreemd, kijkende naar motoragenten hier en bikepatrol in het buitenland, die wel in het geel rijden. Ook beter voor de eigen veiligheid lijkt me.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

7194

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 1 februari 2007, 17:27:47
Ik vind dat persoonlijk ook wel wat vreemd, kijkende naar motoragenten hier en bikepatrol in het buitenland, die wel in het geel rijden. Ook beter voor de eigen veiligheid lijkt me.

Maar dan kom je dus op het punt waarin je iedere agent in het geel moet neerzetten op straat.  ;) Want ja, ze staan allemaal wel eens het verkeer te regelen.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 1 februari 2007, 18:13:50
Mag ik nu een witte motor , een zwarte leren broek, een gele jas met 2 reflectiestrepen en een gele helm kopen?  ;) ;D ;D

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #74 Gepost op: 1 februari 2007, 18:28:48
Maar dan kom je dus op het punt waarin je iedere agent in het geel moet neerzetten op straat.  ;) Want ja, ze staan allemaal wel eens het verkeer te regelen.

Zeker, maar daar gaat het niet alleen om, het gaat ook om de herkenbaarheid. Een surveillant in de binnenstad heeft er geen belang bij beperkt op te vallen, een agent die een inbraakmelding onderzoekt daarentegen wel.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 2 februari 2007, 08:28:29

Daarvoor zijn idd de gele hesjes dan weer uitermate geschikt. Deze behoren volgens mij tot het standaard kledingpakket dus indien nodig (bij evenementen, verkeersregeling enz.) zijn ze voorhanden. De bikers daarentegen vormen een veel kwetsbaardere groep in het verkeer en deze zouden dan bij uitoefening van hun werk continu een hesje dragen. Waarom zou je de gele kleur van het hesje dan niet integreren in het uniform.
Ik snap trouwens ook nog steeds niet waarom bikers niet verplicht zijn een fietshelm te dragen. Onderzoek heeft uitgewezen dat dit wel degelijk scheelt bij eventueel hoofdletsel en daarnaast heeft de politie hierin ook weer een beetje voorbeeldfunctie.
In Limburg-Zuid zie ik nog regelmatig bikers met een cap op zelfs zonder hoofddeksel rondfietsen.
Servo Per Amikeco

Forumspookje

• Gast
Reactie #76 Gepost op: 3 februari 2007, 00:53:55
Zeker, maar daar gaat het niet alleen om, het gaat ook om de herkenbaarheid. Een surveillant in de binnenstad heeft er geen belang bij beperkt op te vallen, een agent die een inbraakmelding onderzoekt daarentegen wel.

Bikers zitten er ook niet altijd op te wachten om op te vallen hoor. Aan de ene kant wil je goed zicht hebben, aanspreekbaar zijn, opvallen. 'Zien en gezien worden'. Maar aan de andere kant is onopvallendheid en geruisloos toeslaan ook part of the job.  ;) Ik denk dat daar het dillema een beetje zit... Misschien met evenementen een leuke kleur jas ofzo?

@ masterblas:
Hier in het Utrechtse rijden ze allemaal met een helmpje op. Eigen veiligheid eerst! Niet alleen voor ongevallen met de fiets, maar het zal ook niet de eerste keer zijn dat ze bekogeld worden met bierflesjes.  :-X

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 4 februari 2007, 20:58:57
Dat onopvallende zit inderdaad ook wel iets in, maar zoals je zegt: eigen veiligheid eerst.
Vind het daarom eigenlijk ook niet meer dan normaal dat helm verplicht is, maar zoals ik al zei: hier zie ik ze vaker zonder dan met helm. Er zijn wel een aantal bikers die wel consequent hun helm dragen, maar een groot aantal heeft altijd een cap op.
Servo Per Amikeco

Maaike

• Forum gebruiker
  • Gelderland-Midden AVZ (Dieren)
Reactie #78 Gepost op: 8 februari 2007, 00:22:06
Ik zag vandaag (uuhhm gisteren) de perfecte combinatie:

Zwarte Broek
Gele Jas
Witte Helm

Je valt toch op en je onderscheid je toch van de rest ::)

Zie 6e foto

Met dank aan 112 IJsselstreek ;)
Maaike

fire dept vincent

• Gast
Reactie #79 Gepost op: 8 februari 2007, 10:04:52
Ik vind het wel goed dat ze in het geel gaan valt lekker op, maar ik zal er zelf nooit in gezien willen worden :P