Hoe herkenbaar! En nog ff tussen neus en lippen door zeggen dat ze palpabel niks meer voelt, maar recent nog wel een tachycardie had, dus met d'r hart is niks aan de hand. Oja, en kunnen jullie d'r met het hoofd naar beneden tillen, dat scheelt het hoog polige tapijt op de eerste verdieping!
Tja, dat was de overdracht van de verloskundige gaf bij mijn laatste fluxus. Dagen later een brief krijgen over de opgelopen schade aan vloerbedekking. Mevrouw heeft het wel gered, maar heeft nu constante zorg nodig (als je begrijpt wat ik bedoel!!)
Voor verloskunde blijkt dat we bijna altijd te laat worden gewaarschuwd. Want de natuurlijke bevalling moet één van de mooiste momenten zijn in een opbouw van een gezin, de aanwinst van een kind. Maar door dat gebeuren krijgen de net bevallen moeders niet de aandacht die ze nodig hebben of willen zich sterk houden om het moment maar zo lang mogelijk mee te maken.
Als ACH heb ik twee dagen meegelopen op de VK en gyn. afd. Dit alles op eigen verzoek, want op de SEH, CCU en IC kom je heel vaak, maar de VK . . . Het was een zeer interressante ervaring, vandaar dat mijn vrouw ook twee keer in het ziekenhuis bevallen is.
RR (In Zandvoort is geen ziekenhuis en als je haast hebt staat er altijd file!)
Als je echt een ambulanceverpleegkundige bent mag je je ogen bijna uit de kop gaan schamen om zo over verloskundigen te praten!
Kan ook wel een topic openen hoe een ambulanceverpleegkundige soms overdraagt aan een MMT.
Het maakt niet uit hoe en wat ze verteld bij de overdracht en al die opmerkingen zijn bedoeld om waar het omgaat, we zijn immers altijd nog bezig in het belang van een patient en er niet om beroepsgenoten die een zelfde doel te nastreven af te zeiken of om een superioriteits imago aan te meten!
Groet,
Peter