Sjah,
ik ben blij dat sommige mensen met erg goede argumenten komen. Echter denk ik wel dat enkele alweer achterhaald zijn en de strekking van mijn verhaal missen.
Neem bijvoorbeeld een OVD-RP RVR BLADIEBLA, klinkt allemaal erg mooi in de oren.. Volgens mij heeft Zandvoort hier al een tijdje wat op geregeld. De OSC...
Voor de exacte uitleg van die functie moet ik jullie naar het Reddertje en natuurlijk mijn grote vriend RR verwijzen.
Maar nu snap ik dat iedereen alles wilt afdekken en mee willen gaan in de trend van professionalisering, hier baal ik van..
En dan niet dat mensen dit willen, volgens mij is dat het product van de samenleving, maar omdat het nou eenmaal gebeurt..
Alle argumenten over de verantwoordelijkheden afdekken vind ik meer die verantwoordelijkheden afschuiven, en dat ik niet aansprakelijk gestelt wil worden als er iets gebeurt is natuurlijk ook een argument maar waarom wil ik die wel nemen met een diploma'tje of certificaatje op zak? Omdat ik die verantwoordelijkheden dan naar de examinerende organen af te schuiven? Is dit dan niet misschien allemaal laf hoe wij op dit moment in de samenleving met elkaar omgaan...
Professionalisering is volgens mij niet in een vrijwillige brigade nog meer door te voeren, ik neem die verantwoordingen namelijk niet vrijwillig, komen er zakken met centjes om de deur wil ik er over nadenken. Zo werkt het toch, diegene met meer verantwoording wordt er toch ook beter voor betaald..
?
En dan gaat natuurlijk iedereen roepen dat er geld vrij moet komen om dan deze mensen te betalen, dit is inderdaad een optie! Echter ook de teneergang voor een reddingsbrigade als Zandvoort. In deze brigade lopen zulke ervaren mensen rond die het druk genoeg hebben met hun eigen werk dat deze mensen niet naast hun gewone werk zo'n functie binnen de briagde kunnen vervullen. En dan ga je iemand een verantwoordelijke functie(betaald) geven terwijl de ervaring er naast loopt.. Maar ach je moet ergens beginnen.
Ook denk ik dat helaas, door deze trend binnen de hulpverlening(professionalisering) de sfeer en de orginele motivatie uit onze sector verdwijnen..
"Vroeger"(wat klink ik lekker oud) kwam men voor de hulpverlening, tegenwoordig kijkt men naar de centjes.. 'want ze nemen toch een verantwoording heh'
En inderdaad door te gaan betalen kan je concurreren met de bijbaantjes van de andere scholieren, maar dit kan ook op andere manier..
Kennisoverdracht, gezelligheid, groepsgevoel, hulpverlening.. Ook dit is een vorm van uitbetalen.
Nee laat het voor mij maar lekker een hobby blijven, en ik uit de hulpverlening mijn genoegen halen..
Ik ben blij dat hier trouwens nog genoeg mensen zijn die dit ook als drijfmoter hebben!
Professionalisering = strop voor de motivatie volgens Antiheld