Ach Rescue,
je zal inderdaad gelijk hebben, echter trek ik er niets van aan wat mensen over mij denken of, zoals hier, ze mijn mening niet in dank afnemen.
En Erny heeft inderdaad ook gelijk dat er meer brigades zijn met eigen opleidingen, echter hoop ik met mijn inleidende verhaaltje en prikkelende titel een beetje
de discussie op gang te brengen.. (maar niet doorvertellen hoor).
Zelf heb ik bijna alles bondsopleidingen wel gevolgd en binnen, echter is het inderdaad zo dat het meerendeel van de inhoud ik nooit meer ben tegengekomen in de praktijk. Echter is het misschien, ik herhaal, misschien zo dat de opleidingscommissie een beetje is blijven hangen in de nostalgie.
Natuurlijk is het niet allemaal overbodig, er zijn ook onderwerpen die tijdloos zijn en nog steeds van educatieve waarde.
Het belangrijkste element dat Zandvoort weer in de opleidingen heeft gestopt zijn de sfeer, humor en het relativerende vermogen van ons werk!
Opleidingen zijn erg belangrijk en nodig tegenwoordig, maar we moeten er vooral plezier in blijven houden en niet mensen afschrikken en afstraffen.
ER wordt ook weer individueel gekeken, ligt jou hart niet bij het waterwerk, leren we je hoe we de soep opgediend willen hebben...(of de meldkamer)