Woensdag 3 oktober 2007 09.00-18.00 oefening VOYAGER

Auteur Topic: Woensdag 3 oktober 2007 09.00-18.00 oefening VOYAGER  (gelezen 16608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #20 Gepost op: 20 september 2007, 21:06:59
waar in rotjekneurrr wordt dit gehouden ?

Zie voorgaande berichten. Meerdere locaties maar vooral in de haven. De exacte locaties worden geheim gehouden voor de hulpdiensten en dus ook voor de burgers.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #21 Gepost op: 1 oktober 2007, 11:34:52
In navolging van de landelijke oefening Bonfire in de Arena, zal op 3 oktober een 2de landelijke rampen/terreuroefening plaatsvinden. Deze oefening, onder de naam Voyager, zal gehouden worden in het havengebied van de regio Rotterdam-Rijnmond en zal zowel op lokaal regionaal en landelijk niveau de nodige oefendoelen kennen.

OP het verzoek van het ministerie van BZK is de stichting OOV-Support belast met het verzamelen van de ruim 400 vrijwilligers die als figurant deel willen uitmaken van de grote groep getroffen burgers. Aan dit deel van de oefening zal ondermeer deelgenomen worden door politie, brandweer, Ghor, zeehavenpolitie, havenbedrijf, Rode Kruis, gemeente en vele overige diensten.

Wij dan ook op zoek naar personen die deze dag op een boot willen plaatsnemen als slachtoffer. Na het incident zullen deze slachtoffers aan wal worden gebracht waarna zij door de gemeentelijke diensten opgevangen dienen te worden. Hiervoor zullen ook de nodige rollen aan de figuranten worden verstrekt.

Vrijwilligers die dit van te voren hebben aangegeven kunnen ook nog “besmet” worden met een gevaarlijke stof waarna zij door de brandweer en ambulancepersoneel via een mobiele ontsmettingsstraat weer gereinigd zullen worden.
Deze figuranten dienen dan wel badkleding onder hun normale kleding te dragen.

Personen die 18 jaar of ouder zijn kunnen zich als vrijwilliger aanmelden voor een figurantenrol. Gezien de wettelijke voorschriften van het schip kan er niet afgeweken worden van het maximale aantal figuranten.
Voor deze oefening is de gehele dag uitgetrokken. Lunch en consumpties zijn uiteraard geregeld alsmede busvervoer vanuit Den Haag. Ook is het mogelijk om op locatie te verzamelen in Rotterdam

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Arthur Haijer van de stichting OOV-Support. 06-36151638 of arthur.haijer@oov-support.nl.
greetz,  Enrique


sajo

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 2 oktober 2007, 16:18:17
Nou ben ik wel nieuwschierig wie er van jullie hier op dit forum ook meedoen morgen.
en zouden ze  deze keer echt een grote cruiseboot in het scenario gestopt hebben?
Hahaha gaaf.
Ik denk de Ferry van HVH


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #23 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:17:01
Kan lachen worden...  ;) Bij de vorige grote oefening misten ze nog wat C2000 masten...  ^-^ Zouden die al geplaatst zijn... ::) ???

Maar de oefening is altijd goed verlopen volgens onze regering.

In ons district zijn er een aantal TS-sen "verbouwd". Die zijn nu in het bezit van een MDT (Mobiele Data Terminal). Ben benieuwd.

laterzz


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #24 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:43:20
Gelet op het feit dat er op de boot "niet meer dan iets meer dan 400 personen" mogen, gok ik erop dat het een boot is waar maximaal 500 personen op zijn toegestaan. Heb eerlijk gezegd geen idee of dat dan zo'n grote ferry is, of een kleinere boot...
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #25 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:48:01
Rampenoefening in Rotterdamse haven

De gemeente Rotterdam en het ministerie van Binnenlandse Zaken houden woensdag een grote rampenoefening in de Rotterdamse haven.

Tijdens de nepramp met de naam ‘Voyager', komen bijna tweeduizend ambtenaren, bestuurders en hulpverleners in actie en spelen honderden burgers de rol van slachtoffer en publiek. Ook de regering in Den Haag zal bij de oefening betrokken worden en beslissingen nemen over de aanpak van de crisis. Wat er precies gaat gebeuren is nog geheim, ook voor alle deelnemers.

'Voyager' is de tweede grote rampenoefening in Nederland. De eerste nepramp onder de naam 'Bonfire' speelde zich af in de Amsterdam Arena in 2005.

Wanneer u woensdag op de hoogte wilt blijven van de gebeurtenissen rond de rampenoefening kunt u op pagina 1-1-2 van Rijnmond teletekst meer informatie vinden. (bron: rijnmond.nl)
greetz,  Enrique


Bart S

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:53:33
Nou ben ik wel nieuwschierig wie er van jullie hier op dit forum ook meedoen morgen.
en zouden ze  deze keer echt een grote cruiseboot in het scenario gestopt hebben?
Hahaha gaaf.
Ik denk de Ferry van HVH

Had me opgegeven, maar kon helaas mijn 'echte' dienst niet kwijt. Volgende keer beter.


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #27 Gepost op: 2 oktober 2007, 20:16:17
Nou ben ik wel nieuwschierig wie er van jullie hier op dit forum ook meedoen morgen.
en zouden ze  deze keer echt een grote cruiseboot in het scenario gestopt hebben?
Hahaha gaaf.
Ik denk de Ferry van HVH

Ik zou meedoen als ondersteuning helaas ben ik ziek geworden  :'( en kan ik niet meedoen, ik gaat niet met koorts daar in de rondte lopen :(


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #28 Gepost op: 2 oktober 2007, 20:51:30
Nou ben ik wel nieuwschierig wie er van jullie hier op dit forum ook meedoen morgen.

Ik! SIGMA Rotterdam.    :)
(maar dat wist jij vast wel  ;D)


Franc


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 2 oktober 2007, 20:59:21
Weet iemand waar het verzamelpunt is voor de voertuigen? Ik zou dit wel eens willen fotograferen, zoveel voertuigen. Met de C2000 oefening in de Rotterdamse Haven was o.a. de kazerne Spijkenisse het verzamelpunt van een collone voertuigen.