Woensdag 3 oktober 2007 09.00-18.00 oefening VOYAGER

Auteur Topic: Woensdag 3 oktober 2007 09.00-18.00 oefening VOYAGER  (gelezen 16613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #90 Gepost op: 3 oktober 2007, 17:51:57
ja in de botlek volges mij ;)

Klopt, de gijzeling is nog gaande...


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #91 Gepost op: 3 oktober 2007, 17:57:09
Ik hoor het wel als die explosie er echt van komt.

zou natuurlijk wel een mooi oefenelement zijn om iedereen te laten denken dat het ergste voorbij is, en dan opnieuw een grote groep gewonden te creeren.
Iedereen heeft even gepland in kunnen oefenen, en nu nog een keer onverwacht :)
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Michelle1983

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 3 oktober 2007, 18:04:40
Oké bedankt, ik haal 'm weg ;)


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #93 Gepost op: 3 oktober 2007, 18:18:13
Net is er einde GRIP 1 gemaakt voor de Zeer grote brand met GRIP 1 aan de Lloydstraat  ;)
alweer?!
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #94 Gepost op: 3 oktober 2007, 18:19:48
oefening teneinden


Fire Duif

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 3 oktober 2007, 19:11:17
alweer?!

nee er was vande week een grote brand aan de Lloydstraat in een woontoren... daar voor is vandaag tijdens oefening Einde GRIP 1 voor gegeven ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #96 Gepost op: 3 oktober 2007, 22:02:01
'Informatiestroom bij ramp moet nog beter'

ROTTERDAM - De uitwisseling van informatie bij rampen moet nog beter. Dat is een van de lessen die de autoriteiten trekken uit de grote landelijke rampenoefening die woensdag in en rond de Rotterdamse haven is gehouden.

"Het managen van de interne informatiestroom, maar ook naar media en inwoners toe is de grote uitdaging.

Dit is een verbeterpunt", stelde minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken na afloop vast. Ze deed dat op basis van haar eerste indrukken van de oefening, die de komende maanden grondig wordt geëvalueerd.

Bonfire
Bij de vorige soortgelijke oefening, in 2005 in de Amsterdam ArenA (Bonfire), ging het een en ander mis bij de coördinatie en informatievoorziening.

Ter Horst heeft het idee dat dat nu beter ging. "De communicatie ging sneller dan bij Bonfire."
www.nu.nl


Marc S

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #97 Gepost op: 3 oktober 2007, 22:14:55
Zijn er al foto's van deze dag op een of andere site verschenen,?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #98 Gepost op: 3 oktober 2007, 22:23:15

nee er was vande week een grote brand aan de Lloydstraat in een woontoren... daar voor is vandaag tijdens oefening Einde GRIP 1 voor gegeven ;)

 ;)

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2007%2Foktober%2FBewoners%20Lloydkwartier%20mogen%20weer%20naar%20huis

Bewoners Lloydkwartier mogen weer naar huis

3 oktober 2007

De bewoners van het door brand aangetaste appartementencomplex in het Rotterdamse Lloydkwartier mochten woensdagavond terug naar hun woningen.

De brand brak maandagochtend vroeg uit en beschadigde het gebouw flink. Daardoor was er sprake van instortingsgevaar. De afgelopen dagen is de flat op verschillende plaatsen gestut en is nu weer veilig verklaard.

Een aantal appartementen heeft rookschade opgelopen, de bewoners van die huizen zullen er waarschijnlijk niet blijven slapen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #99 Gepost op: 3 oktober 2007, 22:43:19
Zijn er al foto's van deze dag op een of andere site verschenen,?








*MEER FOTO'S*

Bron: 112Actueel.nl / Fotograaf: Bastiaan Miché

Ps: mooie brandweerhelmen! :)