Dat dacht ik ook Rob in de periode tussen 1987 en 2000 toen ik bij Wassenaar en Den Haag stranddienst draaide. Vijf jaar later blijkt echter het meerendeel van de brigades de uniforme kleding in gebruik te hebben en ook dat ongeveer de helft van de brigadevoertuigen inmiddels de nieuwe RedNed HV striping heeft met oranje als basiskleur. Met een gift van 50000 euro van de ANWB zijn komend seizoen nog meer strandwachten in dezelfde kleding gehesen en rijden ook meer auto's in dezelfde stijl rond. De buitenkant is daarmee goed op weg naar uniformiteit. Volgens mij gaan met elkaar de goede kant op.
Luc
Gelukkig dat de binnenbrigades niet aan uniformiteit doen....
(ze betalen het tenslotte zelf....)
Beste Luc.....
Of je nou als brigade aan het strand zit of niet, het zijn allemaal brigades.
Als ik dezelfde ideeën had als sommigen uit mijn regio, zou ik zeggen... de KNBRD/RedNed is er alleen voor de strandbrigades. (nee nee, je hoeft hier niet op te reageren)
Maar goed. Voor het gezicht van de brigades is er dan eindelijk een vooruitgang. Allemaal dezelfde kleding, boten en auto's. Een mooi streven. Bij de brandweer proberen ze dat ook al jaren, maar toch zie je een scala aan merken voertuigen, verschillende kleding en kleuren.
Ik vraag me dan ook af of je het project zover moet doorvoeren. Ik denk dat je het beste kunt beperken tot kleurstelling, logo's en uniforme aanspreek titels (strandwacht of waterwacht?). Daarnaast ook die BPM en communicatie uiteraard.
Voorbeeld:
Vaart iedereen met een rescue 3?
Laat iedereen zelf kiezen wat voor voertuig ze willen rijden. Ik kan me zo voorstellen dat de ene brigade het voertuig wil gebruiken als hulp-ambulance en de ander als alleen boottrekker. Het geld wat nu gebruikt is (projectkosten) had je dan kunnen steken in het spuiten en beplakken van de voertuigen van de bezitters van de nieuwe voertuigen. Kijk... das ook voordeel.
Overigens.... hoeveel brigades betalen hun eigen voertuig? Als de gemeente nou betaald, wie heeft er dan uiteindelijk profijt van deze korting?
In alle nederigheid
Sandor
Ehh.. RR:
artikel 91 van het RVV: Bestuurders van een voorrangsvoertuig mogen afwijken van de voorschriften van dit besluit voor zover de uitoefening van hun taak dit vereist.
Das wel lastig als het RVV compleet vervalt als je met prio 1 rijdt. Dan mag je opeens niet meer afwijken...