EHBO Caravan

Auteur Topic: EHBO Caravan  (gelezen 7109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 27 augustus 2003, 11:06:47
Joost, ik denk niet dat een groen zwaailicht verboden is. Maar wellicht dat een expert dat weet?

Christian

joost

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 27 augustus 2003, 15:59:35
Ik hoop het.....maar oranje is toch ook goed ?

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #22 Gepost op: 27 augustus 2003, 17:08:26
oranje is zeker goed! die zijn ook makkelijk verkrijgbaar dus hoef ie niet zo ver te zoeken

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 14 september 2003, 10:32:32
Cristian,hoe is het met jullie sleurhut ;D

Ed :)

• Forum gebruiker
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #24 Gepost op: 14 september 2003, 11:45:19
Joost, ik denk niet dat een groen zwaailicht verboden is. Maar wellicht dat een expert dat weet?

Een groen zwaailicht zit toch al op de ambulance. Is hij daarmee niet gelijk beschermd ? Want anders heeft hij geen nut meer als iedereen een groen zwaailicht gaat gebruiken.

ALs er nu een evenement is. En jullie staan daar als EHBO. En er gebeurt een ongeval van wat voor aard dan ook. En de ambulance komt. Zijn jullie dan gelijk ondergeschikt aan de ambulance ?? Ik bedoel. Normaal bij een groot incident krijgt de 1e ambulance de leiding.
Dus die gaat dan ook die groene zwaailamp gebruiken. Maar als er dan ook 1 op jullie caravan staat dan zaait dat wer verwarring.

Ed :)

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 15 september 2003, 19:02:26
Volgens mij is die lamp niet beschermd hoor. Als 't nou een dier is... ;)
Maar bij de Trell tent van de GNK-C zit op de lichtmast ook een groene lamp, die enkel een veilige plaats aangeeft, niet het coördinerend centrum. Ook niet echt duidelijk die verschillen, maar goed.

Christian

lifeboats.tk

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 16 september 2003, 20:11:38
ik denk niet dat ie beschermt is, ander zou reddingsbrigade almere hem ook niet mogen gebruiken... (ik denk dat regels die ik ken in grote lijnen het zelfde zijn als die op het land :-\)

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 16 september 2003, 22:26:56
Is er iemand die het echt weet?
Verder gaat het goed met m'n sleurhut. Ik wil 'm graag spuiten, maar ja, de spuitcabine is pas over 3 weekenden beschikbaar! :'(

Christian

Denker

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 2 oktober 2003, 23:26:06
Groen zwaailicht was toch voor de eerste ambu tp? Die regelt de shit dan verder.
En de dierenambulance heeft ook zo'n ding, maar verder geen andere rechten dan gewone auto's. Meer zoiets van: 'ik ben bezig' ofzo ;)

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2003, 15:17:07
Hallo allemaal,

Wij, het Medical Team Nederland, werken al jaren met caravans als mobiele EHBO-posten. Dit bevalt uitstekend bij een evenement met meerder posten. In deze caravans zit een complete behandelunit voor een traumapatient.

Pedro