Hyperventilatie

Auteur Topic: Hyperventilatie  (gelezen 16673 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #30 Gepost op: 6 juni 2007, 15:54:46
Een tuinslang van 50 a 100 cm is ook voldoende, geeft genoeg lucht en weerstand  ;) en stuk goedkoper

Tja de meesten stoppen toch liever iets van 15 cm in de mond als iets van bijna een meter  ::)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 6 juni 2007, 15:59:05
Dat komt niet overeen met de praktijk die ik zie. volgens mij kun je wel degelijk flauwvallen door hyperventilatie, het mechanisme kende ik ook maar kan er nu even niet opkomen.

Ik heb het ook een aantal keer meegemaakt dat iemand kortdurend het bewustzijn verloor bij hyperventilatie, waarna die stopte. Als ik weer eens een dergelijke therapeut tegenkom zal ik eens vragen waarom zij denken dat het niet gebeurt.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 6 juni 2007, 22:15:19
weet je, even n.a.v. een topic van een paar jaar geleden..... ;)
dat ging toen over ballon beademing en evt. te veel ventileren/ hyperventilatie....

kijk dan ook in het vervolg eens naar de ademhaling van het slachtoffer
en je zal bemerken dat er dan vrijwel geen spontane ademhaling is (omdat even makkelijk gezegd het ademhalingsregulatie centrum in de hersenen van slag is)
het hersteld zich van zelf weer  ;)

ehhh...niet dat ik altijd mijn gelijk moet hebben hoor.....maar werd toen een beetje afgedaan van.... :)

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 6 juni 2007, 22:56:04
weet je, even n.a.v. een topic van een paar jaar geleden..... ;)

Heb je een linkje of moet ik zelf even zoeken  ::)

Brandpreventist

• Senior gebruiker

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 7 juni 2007, 10:11:04
ehh...ik blijf nog even spitten...is ook wel weer errug langgeleden, maar het maakt verders niet uit denk ik
voor de discussie :)

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #36 Gepost op: 7 juni 2007, 22:09:52
Een tuinslang van 50 a 100 cm is ook voldoende, geeft genoeg lucht en weerstand  ;) en stuk goedkoper

ik moet zeggen dat ik liever dat ding in me mond stop als een tuinslag van een meter het is zo groot
flappus  niet elke verandering is een verbetering