Politie Amsterdam-Amstelland nog niet op C2000 ???

Auteur Topic: Politie Amsterdam-Amstelland nog niet op C2000 ???  (gelezen 14708 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #40 Gepost op: 1 oktober 2007, 17:17:46
Lijkt me sterk. Is er iemand die kan zien welke (radio) zender ik (af) luister? ??? Volgens mij niet...  :)


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #41 Gepost op: 1 oktober 2007, 18:30:57
mocht iemand nog intresse hebben hier de opnames

de laatste minuut van het HB Amsterdam
http://www.scanneramsterdam.nl/de_laatste_minuut.mp3

Dan hebben we hier de afsluiting
http://www.scanneramsterdam.nl/asd_afsluiting.mp3

en hier de zendamateurs:
http://www.scanneramsterdam.nl/amateurs.mp3


hier nog wat oude opnamens, eindreim 2006
http://www.scanneramsterdam.nl/eindrijm2006.mp3
en de officele aankondiging
http://www.scanneramsterdam.nl/c200_start_ASD.mp3

meer info binnekort op scanneramsterdam.nl

ps, mocht je nog leuke opnamens hebben van amsterdam (politie brw of CPA) dan kan je die mailen naar de webmaster


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 2 oktober 2007, 00:55:58
Zeg nou zelf, hoeveel jaar bestaat GSM nu?.....en NEE ook dat is nog steeds niet "af te luisteren" helaas.... :-\

Al voor de verbinding tot stand gebracht is, kun je mee luisteren.

En nu horen we de Hotel Lima nog op de scanner.
Sierra 95 etc. etc.

Is dus nog wel iets te horen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


regiobrandweer

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 2 oktober 2007, 15:07:43
Het probleem met hoe willen ze daar achter komen is. Dat iedere porto en mobilofoon staat in gemeld bij een zogenaamde gespreksgroep. Een brandweer/politie/GGD centralist ziet precies wie er dus meeluistert, en als er een porto of mobilofoon meeluister die niet in de gespreksgroep thuis hoor kan hij dezen uit de gespreksgroep verwijderen ( Hier in de regio komt het wel eens voor dat een centralist ziet dat er iemand uit bijv. Brabant mee luistert en hij dezen uit de groep gooit ) . Ook kan het KLPD die een overzicht heeft van alle regio’s vreemd in gemelde nummers van porto’s/mobilofoons blokkeren dit kan ook met porto’s die gestolen zijn. Als hij geblokkeerd is de porto totaal niet bruikbaar meer.  Ook is het zo dat een C2000 porto en mobilofoon om een bepaalde tijd contact legt met een C2000-mast of antenne net hoe je het wilt noemen. net zoals je GMS dat doet zodat je kan zien dat je goed of geen ontvangst meer hebt. C2000 werk bijna hetzelfde als een mobiel. Technisch is het mogelijk om locaties van mensen te bepalen via het signaal dat uitgezonden word van hun gsm.  

En vergeet niet dat met het oude analoog ook mensen opgespoord konden worden neem zend piraten. Alleen het verschil is dat je met Analoog alleen gepakt kon worde als ze zond maar als je alleen ontving was je niet uit te peilen.

En buiten dat is het zo dat C2000 gebaseerd is op het Terra netwerk. ( Terra is uitluisterbaar ) Alleen hier in Nederland heeft men diverse technische blokkades ingebouwd waardoor kraken (bijna) onmogelijk is. En bedenk wel dat als er iemand wat op verzint de blokades gebroken moeten worde en het verbergen van het nummer verstopt moet worde zodat niemand kan zien dat je luistert. Dus houd dat hoogstwaarschijnlijk in dat als er wat komt het onbetaalbaar zal zijn. En soms word er dus ook beweert dat het kraken en bestuderen van het systeem meer kost dan dat de apertuur gaat opbrengen.  Maar ik zeg nooit nooit…wie weet dat er ooit nog wat komt alleen met wat ik van het systeem weet lijkt het me een ‘’hell of a job’’.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #44 Gepost op: 2 oktober 2007, 16:34:16
Het probleem met hoe willen ze daar achter komen is. Dat iedere porto en mobilofoon staat in gemeld bij een zogenaamde gespreksgroep. Een brandweer/politie/GGD centralist ziet precies wie er dus meeluistert, en als er een porto of mobilofoon meeluister die niet in de gespreksgroep thuis hoor kan hij dezen uit de gespreksgroep verwijderen ( Hier in de regio komt het wel eens voor dat een centralist ziet dat er iemand uit bijv. Brabant mee luistert en hij dezen uit de groep gooit ) . Ook kan het KLPD die een overzicht heeft van alle regio’s vreemd in gemelde nummers van porto’s/mobilofoons blokkeren dit kan ook met porto’s die gestolen zijn. Als hij geblokkeerd is de porto totaal niet bruikbaar meer.  Ook is het zo dat een C2000 porto en mobilofoon om een bepaalde tijd contact legt met een C2000-mast of antenne net hoe je het wilt noemen. net zoals je GMS dat doet zodat je kan zien dat je goed of geen ontvangst meer hebt. C2000 werk bijna hetzelfde als een mobiel. Technisch is het mogelijk om locaties van mensen te bepalen via het signaal dat uitgezonden word van hun gsm.  

En vergeet niet dat met het oude analoog ook mensen opgespoord konden worden neem zend piraten. Alleen het verschil is dat je met Analoog alleen gepakt kon worde als ze zond maar als je alleen ontving was je niet uit te peilen.

En buiten dat is het zo dat C2000 gebaseerd is op het Terra netwerk. ( Terra is uitluisterbaar ) Alleen hier in Nederland heeft men diverse technische blokkades ingebouwd waardoor kraken (bijna) onmogelijk is. En bedenk wel dat als er iemand wat op verzint de blokades gebroken moeten worde en het verbergen van het nummer verstopt moet worde zodat niemand kan zien dat je luistert. Dus houd dat hoogstwaarschijnlijk in dat als er wat komt het onbetaalbaar zal zijn. En soms word er dus ook beweert dat het kraken en bestuderen van het systeem meer kost dan dat de apertuur gaat opbrengen.  Maar ik zeg nooit nooit…wie weet dat er ooit nog wat komt alleen met wat ik van het systeem weet lijkt het me een ‘’hell of a job’’.

Dat klinkt allemaal leuk, dat ze kunnen zien wie (welk porto/mobinummer) er "op luisteren" is, maar denk je nou echt dat ze in een regio als Amsterdam Amstelland, waar elke dag HONDERDEN communicatiemiddelen staan aangemeld, dat ze (om de zoveel tijd) alllllle nummers gaan controleren? Denk het niet he  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 2 oktober 2007, 18:00:39
En buiten dat is het zo dat C2000 gebaseerd is op het Terra netwerk. ( Terra is uitluisterbaar )

Maak daar maar Tetra van ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


regiobrandweer

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:07:56
Tetra sorry spelfoutje  ;)

Zelf zit ik in de regio Rijnmond en hier hebben we dus ook diverse mobilofoons en portofoons die dagelijks gebruikt worden. Nu is het zo ( niet alleen in Rotterdam div. regio's om ons heen volgens mij Amsterdam ook ) dat alle voertuigen van District oost bijv. standaard staan op Inmeld oost. Daar melde ze in de centralist geeft nader bericht en geeft een incidenten groep. Dus zodra voor brand - of groter incident word uitgerukt schakelt men naar een gespreksgroepen ( Incidenten kanaal word het ook wel genoemd ), hier staan dus alleen voertuigen in gemeld die direct met de brand of hulpverlening te maken hebben. Zodra er een Porto of mobilofoon inschakelt die niks met de uitgerukte voertuigen te maken heeft word dezen ( Vaak afhankelijk van de bui centralist :) ) uit de lijst gegooid. Dit valt in zo’n groep voornamelijk op bij porto’s of mobilofoons die niet aan een voertuig staan of uit een andere regio komen. En dus zijn dezen er makkelijk uit te pikken. Ik spreek ook alleen over de brandweer kant in de meldkamer. Ik heb me nooit verdiept in de politie kan. Maar daar zal inderdaad het kijken wie er in gemeld staan een stuk lastiger zijn, aangezien de meldkamer een werk kanaal heeft voor al hun DHV en wijk voertuigen. Nu kan ik me voorstellen dat ze eens in de zoveel tijd het lijstje doorbladeren als ze even niks te doen hebben en willen zien wie er nou allemaal naar ze luistert...maar dit zal niet vaak gebeuren gok ik zo. Maar als er speciale acties zijn van politie diensten in de Regio bij de politie gok ik dat ze streng kijken naar de porto en mobilofoon nummers die inschakelen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #47 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:14:44
Nu kan ik me voorstellen dat ze eens in de zoveel tijd eens de lijstje doorbladeren als ze even niks te doen hebben en willen zien wie er nou allemaal naar ze luistert...maar dit zal niet vaak gebeuren gok ik zo.
Ik neem aan dat de centralisten dit niet zelf doen?  ???


regiobrandweer

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:23:00
Ik neem aan dat de centralisten dit niet zelf doen?  ???

Nou ik kan me slecht voorstellen dat daar bij de politie veel tijd voor is aangezien die lijst erg groot/lang is. Maar een centralist mag wel gewoon naar de lijst kijken en kan ook porto's en Mobilofoons verwijderen uit een groep. Maar omdat bij de brandweer dezen lijsten in Incident groepen veel kleiner zijn ( en trouwens ook met speciale politie acties ) valt een porto of mobilofoon tijdens een incident makkelijk te verwijderen. Ik heb vaak gehoord van brandweer centralisten dat ze een groot incident aan het behandelen waren en er diverse porto's inschakelde om mee te luisteren die totaal niks met het incident van doen hadden en sommige centralisten verwijderen ze dan ook direct.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #49 Gepost op: 7 oktober 2007, 17:27:23
Het kan ook makkelijker.

In andere regio's dien je je porto aan je voertuig te koppelen.
Rijd je op de 401 dan dien je je aan te melden middels porto op 401.

Sta je niet ingemeld op een voertuig dan kun je er zomaar uitgeknikkerd worden.
En reken er maar op dat dat daadwerkelijk gebeurd.