Inderdaad, ik ken korpsen waar het helemaal niet noodzakelijk is om aangemeld te staan, zou leuk zijn voor de dienders die dus niet inzetbaar in het bureau zitten.
Je hebt tenslotte altijd nog een persoonlijke pincode om je porto mee aan te zetten, daardoor is ie bij diefstal al bijna (lees bijna) onbruikbaar.
En ook dat is weer per merk en/of regio verschillend.
Citaat van: tcf op 7 Oktober 2007, 17:27:23
Sta je niet ingemeld op een voertuig dan kun je er zomaar uitgeknikkerd worden.
En reken er maar op dat dat daadwerkelijk gebeurd.
Lijkt mij vrij onzinnig, als je als dienstdoende agent meeluisterd tijden bijvoorbeeld je horeca controle word je er dus uitgegooid. Raar niet waar?
Edit: volgens mij ging dat 401 over de brandweer
En toch is het echt zo. Als je met horecacontrole bezig bent gebruik je het roepnummer van het wijkteam of evt. van je voertuig.
En dat 401 is niet alleen voor de brandweer. Ook bij de politie dient in bepaalde regio's te worden ingelogd op het voertuig of eenheid.
Als je een spraakaanvraag doet komt dan het voertuignummer of eenheidnummer binnen ipv het dienstnummer. Dat houdt het ook weer wat makkelijker voor de meldkamer.
Dat inloggen is vooral gedaan om overzicht en gebruikersgemak te krijgen.
Maar ook om ervoor te zorgen dat men de porto's niet meer mee naar huis neemt om mee te luisteren.
Hier geldt: porto aan? Dan ben je inzetbaar.
Een centralist kan precies zien wie er in welke gespreksgroep zit, ingemeld of niet.
En dan denk je misschien: dan log ik toch in op een voertuig en neem de porto dan mee naar huis?
Is mogelijk, echter hier is het zo dat er maar maximaal 3 porto's aan een voertuig gekoppeld kunnen worden.
De collega's die dus willen inloggen als er al 3 porto's staan aangemeld hebben een probleem want die kunnen dus niet inloggen.
Er wordt dan ook aan de meldkamer verzocht om een aantal porto's te ontkoppelen....
Om maar even aan te geven dat het dus gewoon gebeurd.