Politie Amsterdam-Amstelland nog niet op C2000 ???

Auteur Topic: Politie Amsterdam-Amstelland nog niet op C2000 ???  (gelezen 14711 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

regiobrandweer

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 7 oktober 2007, 17:35:57
Ja dat bedoelde ik ook een beetje in me quote er voor maar sorry als dat niet duidelijk is overgekomen  ;)
Bedankt voor je verduidelijking ieder geval  :)


Het kan ook makkelijker.

In andere regio's dien je je porto aan je voertuig te koppelen.
Rijd je op de 401 dan dien je je aan te melden middels porto op 401.

Sta je niet ingemeld op een voertuig dan kun je er zomaar uitgeknikkerd worden.
En reken er maar op dat dat daadwerkelijk gebeurd.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #51 Gepost op: 7 oktober 2007, 17:54:11
Sta je niet ingemeld op een voertuig dan kun je er zomaar uitgeknikkerd worden.
En reken er maar op dat dat daadwerkelijk gebeurd.
Lijkt mij vrij onzinnig, als je als dienstdoende agent meeluisterd tijden bijvoorbeeld je horeca controle word je er dus uitgegooid. Raar niet waar?

Edit: volgens mij ging dat 401 over de brandweer  ::)


regiobrandweer

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 7 oktober 2007, 18:17:52
Iedere dienstdoende agent hoort aangemeld te zijn aan een voertuig of roepnummer.
Dus wil er iemand van de DHV Gespreksgroep Horeca meeluisteren kan dat zonder probleem.

Lijkt mij vrij onzinnig, als je als dienstdoende agent meeluisterd tijden bijvoorbeeld je horeca controle word je er dus uitgegooid. Raar niet waar?

Edit: volgens mij ging dat 401 over de brandweer  ::)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #53 Gepost op: 7 oktober 2007, 21:30:27
Iedere dienstdoende agent hoort aangemeld te zijn aan een voertuig of roepnummer.
Dus wil er iemand van de DHV Gespreksgroep Horeca meeluisteren kan dat zonder probleem.


Dit is in elke regio anders.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #54 Gepost op: 7 oktober 2007, 22:00:12
Dit is in elke regio anders.

Inderdaad, ik ken korpsen waar het helemaal niet noodzakelijk is om aangemeld te staan, zou leuk zijn voor de dienders die dus niet inzetbaar in het bureau zitten.

Je hebt tenslotte altijd nog een persoonlijke pincode om je porto mee aan te zetten, daardoor is ie bij diefstal al bijna (lees bijna) onbruikbaar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #55 Gepost op: 8 oktober 2007, 11:55:08
Inderdaad, ik ken korpsen waar het helemaal niet noodzakelijk is om aangemeld te staan, zou leuk zijn voor de dienders die dus niet inzetbaar in het bureau zitten.

Je hebt tenslotte altijd nog een persoonlijke pincode om je porto mee aan te zetten, daardoor is ie bij diefstal al bijna (lees bijna) onbruikbaar.

En ook dat is weer per merk  en/of regio verschillend.

Citaat
Citaat van: tcf op  7 Oktober 2007, 17:27:23
Sta je niet ingemeld op een voertuig dan kun je er zomaar uitgeknikkerd worden.
En reken er maar op dat dat daadwerkelijk gebeurd.

Lijkt mij vrij onzinnig, als je als dienstdoende agent meeluisterd tijden bijvoorbeeld je horeca controle word je er dus uitgegooid. Raar niet waar?

Edit: volgens mij ging dat 401 over de brandweer  


En toch is het echt zo. Als je met horecacontrole bezig bent gebruik je het roepnummer van het wijkteam of evt. van je voertuig.
En dat 401 is niet alleen voor de brandweer. Ook bij de politie dient in bepaalde regio's te worden ingelogd op het voertuig of eenheid.
Als je een spraakaanvraag doet komt dan het voertuignummer of eenheidnummer binnen ipv het dienstnummer. Dat houdt het ook weer wat makkelijker voor de meldkamer.

Dat inloggen is vooral gedaan om overzicht en gebruikersgemak te krijgen.
Maar ook om ervoor te zorgen dat men de porto's niet meer mee naar huis neemt om mee te luisteren.
Hier geldt: porto aan? Dan ben je inzetbaar.
Een centralist kan precies zien wie er in welke gespreksgroep zit, ingemeld of niet.

En dan denk je misschien: dan log ik toch in op een voertuig en neem de porto dan mee naar huis?
Is mogelijk, echter hier is het zo dat er maar maximaal 3 porto's aan een voertuig gekoppeld kunnen worden.
De collega's die dus willen inloggen als er al 3 porto's staan aangemeld hebben een probleem want die kunnen dus niet inloggen.
Er wordt dan ook aan de meldkamer verzocht om een aantal porto's te ontkoppelen....

Om maar even aan te geven dat het dus gewoon gebeurd.


regiobrandweer

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 8 oktober 2007, 15:13:55
En bij de brandweer is het zeker zo dat iedere porto standaard aan een voertuig staat gekoppeld.

Centralisten van de brandweer kunnen dus makkelijk, vooral bij brand in een incidenten groep ( had ik eerder uitgelegd ) een porto uit een incidentnet gooien, en in Amsterdam wordt voor zover ik weet het zelfde systeem met incidenten netten gehanteerd als hier in Rotterdam.

En ik geloof graag dat ieder Politie korps z'n eigen C2000 regels heeft. Maar denk nou niet dat als er een speciale actie is met bijv. speciale diensten dat ze er niet op letten wie er meeluistert...want dat gebeurt dan dus wel.