In het amerikaanse ILS zitten ook handelingen als het inbrengen van infusen, intubatie, toediening van medicatie etc.
Voor verlenging van de ILS status moet je daar bijvoorbeeld ook een minimaal aantal intibatues/ IV toegangen per jaar uitvoeren.
Zijn dat handelingen die je in jouw versie van ILS ook wil inbrengen ?
Zo ja dan valt mijn bezwaar op dat punt weg, al vraag ik me dan of waarom niet de reguliere SOSA opleiding gevolgd wordt.
bedoel je iets anders dan blijft het dus verstandig om een minder verwarrende naam te kiezen.
Redenen te over om een andere naam te kiezen en geen enkele (bij mijn weten) om aan die ILS naam vast te houden toch ?
Waarom zou je naamsverwarring niet gewoon uit de weg gaan als dat zo eenvoudig is door een andere naam te kiezen ?
Jacques
In de versie die wij voor ogen hebben, staat geen wettelijk medisch voorbehouden handelingen..
Wel is er een vergelijkbare competentiebehoud programma, waar in men bepaalde handelingen een aantal keren ook in de praktijk uitgevoerd moeten worden om competentie te blijven..
Echter amerikaanse ILS moet je niet verwarren met EMT-intermediate programma.. Het ILS programma kan je wel een beetje vergelijken met het EMT-Basic Programma.
De werknaam blijft voorlopig zo..
Variaties als BLS-Advanced (zo noemt IGZ het..), beschouwen we voorlopig gewoon als synoniemen..