hi Paul, dat hallo zeggen gaat het mij nou net om en er zijn nogsteeds mensen die beweren dat dat veel te veel tijd kost, en dat men de beleefdheid gewoon laat varen. maar wat je zegt over een bedankje is nergens voor nodig, je kiest er namelijk zelf voor om tp te gaan kijken.
0923993, ik snap dat sommige Ehbo-verenigingen ook extra handelingen verrichten, maar goed misschien is het een idee om met de betreffende vereniging daarop te wijzen, en te vragen waarom men dit doet, en wat volgens hen de meerwaarde hiervan is? ook kun je dan uitleggen waarom je dat liever niet wilt zien, wat je dan wel wilt zien van de betreffende vereniging.
en idd als het aan mij ligt stel ik de stabile zijligging zo lang mogelijk uit, maar het OK boekje schrijft het voor dus vroeg of laat zal ik toch het boekje gaan volgen.
en Harold, wat je reactie betrefd je hebt ook wel gelijk, want als je om de uur alles moet stilleggen kan niet. en een ambu tp is kostbaar, en dat is dan de tussen oplossing.
want de ehbo bij een evenement staat er eigelijk om onnodige ambu-ritten, onnodige drukt bij HAP en SEH te voorkomen, en om indien nodig de eerste handelingen tp te verrichten in afwachting van een aanrijdende ambu.
nou een vraag voor ambupersoneel: hoe zou je het vinden als je een dienst hebt, en je om het uur bij de zelfde cross moet komen, voor de meest onbenullige dingetjes, of om mensen van het parcours te halen. heb zelf ook wel is bij een motorcross gestaan een paarkeer ergens in het verleden. als er iemand op het parcours ligt en je vraagt om de wedstrijd stil te leggen vraagt men je het so van de baan te halen. toen hadden we geen spalken, planken, blocks etc. tot onze beschikking, en ook was er vaak geen arts of vpk tp dus moest het so blijven liggen tot ambu tp was en al die tijd kwamen er crossers langs en om de so scheuren. en iedere keer was het weer de zelfde discussie met de wedstrijdleiding.
dus een tussenweg moet er zijn, en die heeft men al gevonden zo te zien.