Negeren eh verlener

Auteur Topic: Negeren eh verlener  (gelezen 19729 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2007, 12:07:58
hi Delta,ik neem aan dat je hebt meegelezen ook op ehboforum.nl?, heb je gelijk in, maar even goeie middag zeggen snel tussendoor, kost toch niet veel moeite?
 ofwel??

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2007, 12:24:01
Ik was er niet bij, heb het verhaal niet van twee kanten gehoord, dus ga ik noch de ehbo-er noch de ambupegen gelijk geven. De losse stelling "Even hallo zeggen kan geen kwaad", klopt, maar ik weet niet of er in dit geval duidelijk was voor de verpleegkundige in welke mate de ehbo-er betrokken was, en wat er nog meer speelde.
Arts  www.alphalog.nl

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2007, 13:29:46
Laten we hier nu eens ophouden met dat eindeloze "Ik weet niet wat er daar is gebeurd". De vraag gaat hier ook niet om het specifiieke geval beschreven op het EHBO Forum, maar naar aanleiding van dat verhaal word nu een discussie gestart over "Komt dat vaker voor, kan dat niet anders". En laten we het dan ook daar over hebben.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2007, 13:55:11
Ik leer mijn cursisten altijd de melding te doen via de ABC stappen (op EH niveau).
Daarnaast leer ik ze ook via dezelfde stappen het slachtoffer over te dragen naar de ambulanceverpleegkundige toe.
Een knappe pleeg die dan z'n mond houdt. (Zou dan wel een echte boer zijn! :-X)
Een EH verlener draagt tenslotte ook de zorg over naar de volgende keten.

Groet,

Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

pros

• Forum gebruiker
    • ambulancecentrum
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2007, 15:51:55
wederzijds respect moet er altijd zijn.
Ieder doet binnen zijn mogelijkheden wat hij kan in het belang van het slachtoffer, en op elk niveau heb je mensen nodig.
Je tracht toch altijd zoveel mogelijk info te verkrijgen en via de EH-verlener kan je extra info verkrijgen.

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2007, 17:58:30
Ik heb niet op het EHBO forum meegelezen maar ken nu wel beide kanten van het verhaal denk ik.
Ik heb als EHBOer ook wel eens bij een s.o. gezeten kwam de Ambu, werd er mij niets gevraagd of gezegd.
Ambu weg en daar stond ik dan met mijn vragen. Had ik het goed gedaan of niet? Waarom negeerden ze mij? Enz. Enz.
Nu weet ik uit ervaring, ik heb het eens gevraagd, dat het niet altijd onwil is.
Er werd mij zelfs gezegd als je nog eens zoiets meemaakt neem dan een kontakt met ons op dan vertellen we je alsnog hoe e.e.a. verlopen is.
Vaak zijn ze druk met het s.o. en hebben ze gewoon geen tijd voor je.
Maar goed in alle takken van sport heb je leuke en minder leuke en betrokken mensen.

0923993

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2007, 19:39:36
Ik leer mijn cursisten altijd de melding te doen via de ABC stappen (op EH niveau).
Daarnaast leer ik ze ook via dezelfde stappen het slachtoffer over te dragen naar de ambulanceverpleegkundige toe.
Een knappe pleeg die dan z'n mond houdt. (Zou dan wel een echte boer zijn! :-X)
Een EH verlener draagt tenslotte ook de zorg over naar de volgende keten.

Groet,

Luke

Een andere zienswijze kan ook stellen dat een EHBO-er niets over te dragenheeft. Als ik het vanuit een verpleegkundig perspectief zie dan kan de informatie die ik van een EHBO-er krijg of uitvraag als ik dat relevant vind een deel van een verpleegkundige anamnese zijn
en ik zie het zeker niet gelijkwaardig als een verpleegkundige overdracht.

Groet,

Peter

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2007, 19:41:53
en zie het zeker niet gelijkwaardig als een verpleegkundige overdracht.

Groet,

Peter

Is er een ehbo-er die dat beweert dan. :-\
Er is sprake van overdracht en doe er je voordeel mee. ;)

Een arts zal de overdracht van een collega-arts ook anders waarderen dan die van een verpleegkundige. ;)

0923993

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2007, 19:45:51
Is er een ehbo-er die dat beweert dan. :-\
Er is sprake van overdracht en doe er je voordeel mee. ;)

Zie quote in mijn bericht, een uitspraak van een docent die EH-verleners dat aanleert omdat er sprake is van een overdracht naar de volgende keten.  Voor mijn gevoel begint de keten pas bij de ambulanceverpleegkundige of een huisarts.

Een arts zal de overdracht van een collega-arts ook anders waarderen dan die van een verpleegkundige. ;)

Die uitspraak behoeft niet eens een knipoogje met welke intentie dan ook. Omdat dat gewoon zo is. Een verpleegkundige weet zijn of haar plek wel ten opzichte van een arts. Er zijn genoeg verpleegkundigen op deze wereld, inclusief mijzelf die wel eens op niet misverstane wijze door een arts weer op de plek zijn geschopt ;-).

Dus een EHBO die klaagt over dat een verpleegkundige hem eens negeerd mag zich troosten dat verpleegkundigen wat milder zijn in de manier van uitrdrukken ;-)

Groet,

Peter

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2007, 19:46:51
Zie quote in mijn bericht, een uitspraak van een docent die EH-verleners dat aanleert omdat er sprake is van een overdracht naar de volgende keten.  Voor mijn gevoel begint de keten pas bij de ambulanceverpleegkundige of een huisarts.

Groet,

Peter

Wat verwacht je dan van een EHBO'er en wat mag hij van jou verwachten? ???