ik overschat mijzelf niet, maar bedoel alleen te zeggen dat ik, en met mij ook de meeste Ehv-ers gewoon netjes de procedures in het oranjekruisboekje volgen, en dat komt er op neer: als het zo ernstig is dat je door moet naar de volgende schake moetl, dan probeer je als Ehv-er zo min mogelijk te doen,en omstanders op afstand te houden, maar in de eerste plaats so gerust stellen, en wachten op de ambu die komt. tot op het moment abc in het geding komt, of de veiligheid, dan schrijft het boekje voor dat je verder gaat en alle nodige handelingen verricht van verplaatsen, slagader dichtdrukken, heimlich, kinlift, stabiele zijligging, totaan reanimatie.
heel erg kort samen gevat komt het daar op neer, zijn we t over eens toch??
oke als je als avk de informatie niet nodig hebt snap k volkomen, maar nalaten om even snel tussendoor goeie dag te zeggen, ( hb ik maardere malen zo ervaren) en gewoon Ehv-er letterlijk wegduwen is wel wat onbeschoft maar goed, beleefdheid schijnt men bij de ambulancedienst geen waarde aan te hechten, fijn om dat te weten voor de volgende keer.