Zomaar een idee.... tijdens de herhalingslessen een blok opnemen dat de ambudienst komt vertellen wat ze van een EHBO'er verwachten en wat ze van de ambu kunnen verwachten....
Strak plan Palmpie, heb ik bij onze vereniging al eens georganiseerd (met Ambu en al) dat werkt goed.
Ik heb ook al eens een Ambupleeg een les laten geven.
Verder moeten wij als EHBOer ons bij wijze van spreken gewoon bezig houden met een pleister plakken en het geruststellen van een s.o.
Als ik niet zeker van mijn zaak ben laat ik een s.o. waar dan ook gewoon liggen en bel ik een Ambu of het nou een druk evenement is of niet!!
Over de stabiele zijligging heb ik het in de laatste EHBO les nog over gehad, de instructeur was het roerend met mij eens, maar het boekje schrijft het nou eenmaal voor dus als je iemand niet in de stabiele zijligging legt wanneer het boekje dat voorschrijft zak je.
En dat boekje is toch geschreven door Chirurgen, artsen, neurologen enz. enz. dus daar ligt de basis.
Blijft staan dat een woordje van de pro. aan de amateur toch een kleine moeite is!!