Negeren eh verlener

Auteur Topic: Negeren eh verlener  (gelezen 19634 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 3 februari 2007, 17:14:30
Zomaar een idee.... tijdens de herhalingslessen een blok opnemen dat de ambudienst komt vertellen wat ze van een EHBO'er verwachten en wat ze van de ambu kunnen verwachten....  ::) ::) ;)

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #71 Gepost op: 3 februari 2007, 18:15:51
Citaat
Zomaar een idee.... tijdens de herhalingslessen een blok opnemen dat de ambudienst komt vertellen wat ze van een EHBO'er verwachten en wat ze van de ambu kunnen verwachten....

Strak plan Palmpie, heb ik bij onze vereniging al eens georganiseerd (met Ambu en al) dat werkt goed.
Ik heb ook al eens een Ambupleeg een les laten geven.

Verder moeten wij als EHBOer ons bij wijze van spreken gewoon bezig houden met een pleister plakken en het geruststellen van een s.o.
Als ik niet zeker van mijn zaak ben laat ik een s.o. waar dan ook gewoon liggen en bel ik een Ambu of het nou een druk evenement is of niet!!

Over de stabiele zijligging heb ik het in de laatste EHBO les nog over gehad, de instructeur was het roerend met mij eens, maar het boekje schrijft het nou eenmaal voor dus als je iemand niet in de stabiele zijligging legt wanneer het boekje dat voorschrijft zak je.
En dat boekje is toch geschreven door Chirurgen, artsen, neurologen enz. enz. dus daar ligt de basis.

Blijft staan dat een woordje van de pro. aan de amateur toch een kleine moeite is!!

Harry007

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 3 februari 2007, 18:37:01
Bij onze vereninging krijgen we zelfs alle reanimatielessen van een pleeg. Ik zal hem de volgende keer eens vragen wat en hoe hij over EHV-ers denkt.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 3 februari 2007, 20:20:08
En wat denk je dat hij gaat zeggen als ie voor de klas staat?  ;D

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 3 februari 2007, 21:01:48
;D beginnen we weer??

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #75 Gepost op: 3 februari 2007, 22:16:04
En wat denk je dat hij gaat zeggen als ie voor de klas staat?

Ik denk dat ie zich netjes voorstelt.....................................en aan het einde zal hij iedereen bedanken   ;D  ;D  ;D

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 3 februari 2007, 22:47:35
::) wel zo beleefd .....

Trophy

• Forum gebruiker
  • keep the rubberside down
Reactie #77 Gepost op: 3 februari 2007, 23:22:44
Ik geef regelmatig les bij EHBO-verenigingen. Een van die lessen betreft de samenwerking.
In de PPP zitten ook een aantal dia’s met vooroordelen. Hoe denkt de EHBO-er over de AHV. Het is even verassend als voorspelbaar: alle dingen die (soms schromend) gemeld worden, staan op de dia.
Vervolgens vraag ik hoe de EHBO denkt dat de AHV hen ziet. Ook deze antwoorden zijn stereotiep en voorspelbaar.
Dan laat ik zien hoe de AHV over hen denkt. En uiteindelijk blijkt dat het niet zo slecht gesteld is. Uiteraard preek ik voor eigen parochie
Veel problemen worden veroorzaakt door aannames en Calimero gevoel bij de EHBO.

Vaak berust een uitspraak op een uit zijn verband getrokken negatieve ervaring. Het verhaal wordt opgeklopt door de volgende en gaat vervolgens een eigen leven leiden. Ik denk dat we er veel meer gebaat mee zijn om de discussie aan te gaan.

Uiteraard ligt onze prioriteit bij het slachtoffer. Ik vergeet in de hektiek van de strijd ook wel eens de EHBO-er te bedanken voor de hulpverlening. Ook komt het voor dat wij de EHBO-er niet verder nodig hebben, omdat er voldoende ambulancepersoneel aanwezig is. Maar dat mag nooit een reden tot een negatieve houding worden. Het getuigt van een goede EHBO-schap om van de “leidende rol” (voor aankomst ambulance) tot een “ondergeschikte rol” te komen. Het getuigt van goed AHV schap om rekening te houden met andere hulpverleners.
Maar de patiënt staat centraal.

@ Vire Fince: als jij vindt dat het afgelopen moet zijn met het elkaar afzeiken, waarom gooi je met jou voorbeelden dan nog wat olie op het vuur. Is niet bepaald de juiste wijze van communiceren.
VSAZ ambulancezorg

harold

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 4 februari 2007, 10:46:39
Veel problemen worden veroorzaakt door aannames en Calimero gevoel bij de EHBO.

Trophy, kun je hier voorbeelden van noemen?

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 4 februari 2007, 10:55:35
Trophy, kun je hier voorbeelden van noemen?

Lees het topic en je kunt ze denk ik allemaal wel vinden  ;)