Raynaud->hulpverlening in?

Auteur Topic: Raynaud->hulpverlening in?  (gelezen 6617 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Gepost op: 29 januari 2007, 13:25:25
Jullie denken ook, heb je háár weer...

Maar, het volgende. Mijn droom is om bij de politie te gaan. Lukt dat niet, de verpleging in en uiteindelijk bij de ambu. (niet om de spanning, om het sensationele, maar beide omdat je mensen kunt helpen, bij de politie op het rechte pad kunt houden, je bént er voor mensen in de hulpverlening. Dat is wat me aantrekt.)

Maar ik zit met vraag. Ik heb last van het fenomeen van Raynaud, dit is een aandoening waarbij de bloedvaten in je handen/voeten erg slecht zijn, waardoor dus de doorbloeding erg slecht is, en zodra het koud is, ik het koud heb of ik iets kouds aanraak (dat kan dus midden in de zomer zijn als het buiten 40 graden is) worden mijn vingers wit/paars/rood gevlekt. Ik voel dan ook weinig tot niets meer. Is het wel aan te raden om hiermee bij bijvoorbeeld te politie te gaan?

Je zou kunnen zeggen, je word er toch bij de medische keuring uitgeplukt. Maar ik voorkom liever teleurstelling, en bovendien denk ik persoonlijk dat het te doen moet zijn. Hebben jullie hier een idee over?


*leegheid*


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2007, 17:46:18
Puur even praktisch gedacht: Als je een moeilijke aanhouding moet doen (niet mee werkende arrestant) in de winter, en je hebt geen gevoel in je handen, dan wordt dat erg lastig. Ook als je jezelf moet verdedigen zou het problemen op kunnen leveren, dus bedenk ook of het wel veilig is voor jezelf.

Je hebt de situatie wel beschreven, maar het blijft lastig om te beoordelen of je het werk wel of niet zou kunnen doen. Dat kun je zelf het beste beoordelen denk ik.

Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat je je droom waar kunt maken! ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2007, 17:55:27
Puur even praktisch gedacht: Als je een moeilijke aanhouding moet doen (niet mee werkende arrestant) in de winter, en je hebt geen gevoel in je handen, dan wordt dat erg lastig. Ook als je jezelf moet verdedigen zou het problemen op kunnen leveren, dus bedenk ook of het wel veilig is voor jezelf.

Je hebt de situatie wel beschreven, maar het blijft lastig om te beoordelen of je het werk wel of niet zou kunnen doen. Dat kun je zelf het beste beoordelen denk ik.

Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat je je droom waar kunt maken! ;)
Even voor de duidelijkheid, mijn handen voel ik wel, mijn vingers/vingertoppen zijn gevoelloos, ze zijn zgn 'dood'. (die reacties die ik er al op gehad heb, maken mij duidelijk dat het er erg eng uitziet, maargoed ;) )

Hiernaast heb ik ook nog een vorm van reuma, maar daar heb ik nu bijvoorbeeld heel weinig last van. Dat kan de kop opsteken, maar hoeft niet..

Ik denk overigens dat het niet zo handig is met sleuteltjes omdraaien ed. Maar daar zijn toch oplossingen vor te bedenken?
*leegheid*


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2007, 19:21:44
Het enige wat ik kan bedenken;

Benader een korps (of keuringarts) met je vragen, zij kunnen je waarschijnlijk beter te woord staan als iedereen hier  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2007, 19:41:29
Misschien dat er ook andere functies in het korps zijn waar de 'ziekte' geen rol speelt.


Forumspookje

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2007, 19:55:23
Misschien dat er ook andere functies in het korps zijn waar de 'ziekte' geen rol speelt.
Dan kom je al snel bij baantjes uit als service medewerker etc. Ook leuk werk hoor, alleen geen echt politiewerk.

Om realistisch te blijven denk ik ook dat je met dergelijke aandoeningen minder kans maakt om door de selectie heen te komen. Ergens is dat ook wel logisch aangezien je voor het vak fysiek gewoon in orde moet zijn. Collega's moeten ook op je kunnen vertrouwen zodra het er heet aan toe gaat.
Bij de aanhoudings en zelfsverdedigingslessen komen toch ook wel aardig wat dingen aan bod waar je last mee kan krijgen.

Als ik jou was zou ik het korps benaderen met je vraag en kijken wat eruit komt.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2007, 20:37:46
Dan kom je al snel bij baantjes uit als service medewerker etc. Ook leuk werk hoor, alleen geen echt politiewerk.

Om realistisch te blijven denk ik ook dat je met dergelijke aandoeningen minder kans maakt om door de selectie heen te komen. Ergens is dat ook wel logisch aangezien je voor het vak fysiek gewoon in orde moet zijn. Collega's moeten ook op je kunnen vertrouwen zodra het er heet aan toe gaat.
Bij de aanhoudings en zelfsverdedigingslessen komen toch ook wel aardig wat dingen aan bod waar je last mee kan krijgen.

Als ik jou was zou ik het korps benaderen met je vraag en kijken wat eruit komt.
Dat laatste heb ik dus al wel gedaan, maar ik word van hot naar her gestuurd wat dit betreft. Ik zie het wel, ik ga binnenkort solliciteren. Ik hoopte ergens dat hier nog iemand zit die zoiets heeft.
*leegheid*


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2007, 20:59:35
ook een idee:
ga eens met je huisarts praten.. misschien weet die wel simpele en/of praktische oplossingen waardoor het wel kan!  ::)
Politie Aspirant niveau 4


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2007, 21:13:24
ook een idee:
ga eens met je huisarts praten.. misschien weet die wel simpele en/of praktische oplossingen waardoor het wel kan!  ::)
Ik loop ook al bij een reumatoloog (jups, ik heb een auto-immuunziekte, MCTD voor de belangstellende, ik heb er heel veel problemen mee gehad, nu (na een behandeling van 8000 euro) is alles zo goed als weg) Aan de raynaud is niets te doen, niet roken, eventueel bloeddrukverlagende middelen slikken, dat is het.
*leegheid*


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2007, 21:15:34
Ik loop ook al bij een reumatoloog (jups, ik heb een auto-immuunziekte, MCTD voor de belangstellende, ik heb er heel veel problemen mee gehad, nu (na een behandeling van 8000 euro) is alles zo goed als weg) Aan de raynaud is niets te doen, niet roken, eventueel bloeddrukverlagende middelen slikken, dat is het.

ik doelde meer op bijv thermo onderhandschoenen voor in de winter oid
of manieren van beetpakken
niet zozeer op medicijnen
Politie Aspirant niveau 4