Utrecht - alarmering met eenheden

Auteur Topic: Utrecht - alarmering met eenheden  (gelezen 3183 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Gepost op: 29 januari 2007, 18:19:42
Utrecht lijkt vanaf vandaag te zijn begonnen met een wat uitgebreidere manier van alarmeren; ze berichten nu ook mee welke eenheden er mee gaan op de uitruk:

0706595   15:33:33   29-01-07   P 1 OMS-BRANDALARM DORPSWEG 12 MTD Het Wapen van Maartensdijk Eenh: MTD512 BHV609 Blusgroep Maartensdijk

0708441   17:08:14   29-01-07   P 1 BINNENBRAND AURIOLLAAN 66 UTR Eenh: UTR805 UTR802 OvD Utrecht-Stad

 :)




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2007, 18:28:30
Interessant hoor!

Nu ook benieuwd of enkel de genoemde voertuigen eruit gaan... heb zo'n vermoeden  ::)

Maar dat zal de tijd leren  ;D


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2007, 18:30:54
Interessant hoor!

Nu ook benieuwd of enkel de genoemde voertuigen eruit gaan... heb zo'n vermoeden  ::)

Ik heb een vermoeden daar jou vermoeden over gaat  ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2007, 22:36:17
Nu ook benieuwd of enkel de genoemde voertuigen eruit gaan...

Het is en blijft een inzetvoorstel. In GMS was die altijd al zichtbaar, nu krijgen de gealarmeerde eenheden die ook te zien. Veel verandert er dus eigenlijk niet... Gewoon handig om te zien wat er zoal gepiept wordt, zeker als er voertuigen van een andere post meerijden.

Groeten, Peter.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2007, 23:03:49
p2kflex
20:44:16 29-01-07-GROUP-P 2 AFVALBRAND DISTELVINK 1 VND Eenh: VND899 VND890
0708794BRW Veenendaal (OvD B)
0708796BRW Veenendaal (Besturing Kazerne)  
0708797BRW Veenendaal (Bevelvoerder)  
0708800BRW Veenendaal (Chauffeurs)
0708803BRW Veenendaal (Blusploeg B1)
0708804BRW Veenendaal (Blusploeg B2)


denk niet dat de VND899(ovd) mee rijd hahahaha maar idd wel beter om te zien welke voertuigen er gealarmeerd worden.
is pas vanaf vamiddag, aangezien bij de assistentie cpa vamiddag niet het voertuignummer werd ingevoerd ;D


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2007, 11:43:03
Het is en blijft een inzetvoorstel. In GMS was die altijd al zichtbaar, nu krijgen de gealarmeerde eenheden die ook te zien. Veel verandert er dus eigenlijk niet... Gewoon handig om te zien wat er zoal gepiept wordt, zeker als er voertuigen van een andere post meerijden.

Groeten, Peter.


Oke, helder. Maar was al een voertuig wat niet in het voorstel staat toch uitrukt en een aanrijding veroorzaakt? Ben je dan wel gedekt omdat je eigenlijk als voertuig niet uit hoefde te rukken? Maar voor grotere inzetten is het inderdaad erg prettig.

@ Paolo, OvD zal wel ter kennisgeving gealarmeerd worden maar wordt dan automatisch als voertuig vermeld...


paul_hartog

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2007, 11:59:30
@ Paolo, OvD zal wel ter kennisgeving gealarmeerd worden maar wordt dan automatisch als voertuig vermeld...
[/quote]

ok thanx ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2007, 18:56:07
Maar was al een voertuig wat niet in het voorstel staat toch uitrukt en een aanrijding veroorzaakt? Ben je dan wel gedekt omdat je eigenlijk als voertuig niet uit hoefde te rukken? Maar voor grotere inzetten is het inderdaad erg prettig.

Nogmaals, het is een voorstel. De AC mag hier vanaf wijken, en het gealarmeerde korps mag hier ook van af wijken. Uiteraard moet een en ander wel gemeld worden aan de AC, dan is er voor zover ik weet niets aan de hand. De AC kan conform een inzetvoorstel een TS piepen voor een liftinsluiting of een boom over de weg, maar als het betreffende korps zulke zaken liever door de HV laat afwerken dan is dat geen enkel probleem...

Groeten, Peter.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2007, 19:05:50
Bedankt, helemaal helder!

En inderdaad, aan de uitruk verandert niets. (ervaringsdeskundige ;))


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2007, 16:44:48
Oke, helder. Maar was al een voertuig wat niet in het voorstel staat toch uitrukt en een aanrijding veroorzaakt? Ben je dan wel gedekt omdat je eigenlijk als voertuig niet uit hoefde te rukken?

Ik ken een soortgelijke situatie die in Nieuwegein heeft voorgedaan; vanwege bezuingingen werd 1 blusgroep niet meer standaard mee gealarmeerd, ondanks dat er sprake was van een vrij grote brand. Daarop is toch een TS die op kazerne stond met volledige bemanning (die niet waren gepiept, maar wel hoorde dat de brandweerwagen er uit ging) uitgerukt en gemeld aan de AC dat zei er uit gingen. Onderweg kreeg men een aanrijding materieel en de chauffeur en bevelvoerder zijn toen wel op het matje geroepen...

En let er op dat er soms korpsen zijn die ook uitrukken met voertuigen die niet zijn gealarmeerd. Zo herinner ik mij nog een koe in de sloot waarbij de WO, TS en de HV-2 aankwamen met prio 1..... terwijl alleen de HV-groep was gealarmeerd ;)

gr. Michel