Dus worden ze ook niet door het KWC gealarmeerd, de eenheden die dat wel worden melden bij allebei in.
9910001
Dat is precies wat ik probeer naar voren te brengen. De RB worden niet (op een enkele uitzondering na) gealarmeert door het KWC, maar door de RAC OP VERZOEK van de kustwacht. Dat wil niet zeggen dat ze dan dus voor het RAC varen maar voor de kustwacht. En het is dan ook handig als ze zich ook al zijn ze door het RAC gealarmeerd inmelden op 16. Ik geef toe het is allemaal wat ingewikkelt, maar daarom gaat het zo vaak mis bij mensen die niet precies weten hoe het zit.
Makke is ondermeer dat er niet altijd bij gezegd wordt dat de alarmering op verzoek van de kustwacht geschiedt.
Vaak is het zo dat de KW bijzonderheden heeft uitgezocht die ze bij het inmelden aam de eenheden doorgeeft, die je mist als je op c2000 blijft zitten. Bovendien mis je wat de andere eenheden aan het doen zijn zonder C2000.
Dus het mooiste is het als je alles op alle twee de lijnen gooit. Maar ik merk zelf dat - met deze snelheden- vaak al te druk ben om alle bijzonderheden aan één instantie (de kustwacht) door te geven bij het arriveren, voor je het weet lig je er al naast en ga ik aan het werk, met "wacht U hoort zo nader".
Henk