En wederom plaats je jezelf op een voetstuk door in je laatste zin van dit citaat te suggereren dat onze mensen kneuzen zijn. Dat zullen de andere op het forum met oranje-bloed, je niet in dank afnemen. En is wederom niet echt een basis om goed in gesprek te komen met elkaar.
Luc
Luc,
Ik suggereer niet dat iemand kneuzen zijn, maar zolang mensen niet ervaren hebben, dat een overlevingspak en opblaasbaar vest in swiftwater 2 situaties elke vorm van zelfredding als redder niet mogelijk is, dan weet je niet waar je over praat.. Ik heb dat zelf ook moeten ervaren. Ik dacht dat ik heel wat wist over waterrescue, en ik realiseer me steeds meer, dat eigenlijk maar heel weinig mensen in Nederland echt iets van overstromingsgebieden weten.. En als ik de leerstof van REDNED zie, dan word echt niemand daar echt op voorbereid...
Als je het vergelijkt met Rescue3 leerstof over Flooding.. dan realiseer je steeds meer dan je eigenlijk in Nederland niets weet..
Ik heb het geprobeerd met een droogpak en overlevingsvest zwemmen in een hoofdstroom naar keerwater en een hoofstroom oversteken. en dat is gewoon niet te doen.. En met andere vormen van uitrusting is dat heel goed te doen.. Als je het over zo iets simpels hebt, en er gaat bij Luc en consorten geen bellen rinkelen, hoe kan je dan voorbereiden op overstromingen in Nederland.
Stel even dat bij hoogwater de IJsseldijk bij Kampen doorbreekt.. Kunnen we dan een stad Kampen ontruimen ?, Heb je enige idee wat voor krachten op het water staan wat daar de stad in stroomt..
Ik stel voor dat iedere reddingsbrigadelid, eens met droogpak en redvest bij Dutch Water Dreams gaat zwemmen in de wildwater baan.. Dan realiseer je je misschien wat voor krachten je mee te maken hebt..
Een OVD-R die dat niet weet is voor mij onbekwaam om ingezet te worden bij Overstroming inzetten..