Sommigen zullen me hierna het liefst afschieten. Het zij zo.
Je bent pas ILS Surf Lifeguard na het behalen van je B-diploma. Voordien ben je Junior Lifeguard en dus geen volwaardig strandwachter.
De ervaren strandwachter kan indien geschikt worden ingezet als postcommandant en pas na een aantal jaren als postcommandant kan men in mijn optiek als ASC functioneren.
Verder lopen er helaas nog steeds mensen rond die het B papiertje gehaald hebben maar er nog steeds geen hout van snappen. Dus zal de opleiding/examinering drastisch moeten veranderen, waar men gelukkig inmiddels ook mee bezig is.
Strandwachter is zowat de enige functie in ons land waar je na het behalen van je papiertje op je 17e professional kan noemen. Alleen neemt de klant dit niet serieus en terecht! Dan begint het namelijk pas.
Als we nu eerst eens langs de hele kust het strandwachtspul op hetzelfde niveau brengen en geen kinderen onder de 18 als strandwachters mee te laten lopen maar A gediplomeerden als overcompleet mee op pad te sturen met goede Lifeguards die ook nog eens hun kennis over kunnen brengen dan zijn we aardig op weg.
Sluit me aan bij RR, wil niet gelijk mee in het OVD spel.
Kees