GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007  (gelezen 111375 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #280 Gepost op: 1 februari 2007, 17:55:24
Brand op schip Velsen onder controle
Uitgegeven op donderdag 01 februari 2007 om 17:01:52  

(Novum) - De brand op het schip in de haven van Velsen is na tweeënhalve dag onder controle. Het schip kan niet meer kantelen en er is bijna geen rookontwikkeling meer. Dat hebben de hulpdiensten bekendgemaakt.

Omwonenden mochten donderdag vanaf 15.30 uur weer terug naar hun woningen. De bedrijfsterreinen werden vanaf 16.00 uur gefaseerd opengesteld.

De brand op het bijna 150 meter lange vissersschip ontstond dinsdagochtend. De brandweer is sindsdien bezig geweest de brand onder controle te krijgen. Het bluswerk werd bemoeilijkt door het formaat van de boot en het feit dat de boot uit diverse compartimenten bestaat. Bovendien dreigde het schip te kantelen vanwege het bluswater. Volgens de hulpdiensten is over de oorzaak van de brand donderdag nog niets te zeggen.

Diverse woonboten en twee bedrijventerreinen werden dinsdag ontruimd. De snelweg A9 is een dag afgesloten geweest. De N246 is tussen Beverwijk en Buitenhuis in één richting weer open. Het is niet bekend wanneer de hele weg wordt vrijgegeven.

[Copyright 2007, Novum]

www.nieuws.nl


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #281 Gepost op: 1 februari 2007, 18:23:45
http://incidentnet.kovanleeuwen.nl/2007/20070201w/index.html

Deze wel


Oeps, meestal controleer ik het voor het versturen maar ik moest snel weg. :(

Bedankt voor de verbetering.

Ko van Leeuwen


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #282 Gepost op: 1 februari 2007, 18:46:10
Oeps, meestal controleer ik het voor het versturen maar ik moest snel weg. :(

Bedankt voor de verbetering.

Ko van Leeuwen


ach zo helpen we elkaar! ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #283 Gepost op: 1 februari 2007, 19:05:05
(klein beetje offtopic)

Mochten er mensen zijn die Aalsmeerse voertuigen of manschappen op de foto hebben gezet, zouden deze dan even contact op willen nemen met mij?

Alvast bedankt !


Mvg

Jerommeke
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #284 Gepost op: 1 februari 2007, 21:23:38
Iemand netwerk nog gezien vanavond >:( Wat een verschrikkelijke bokkel@l zeg die meneer Vos. Brandweer Velsen werd even in een paar minuten bij de enkels afgehakt.
Triest........ :-[


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #285 Gepost op: 1 februari 2007, 21:27:35
Iemand netwerk nog gezien vanavond >:( Wat een verschrikkelijke bokkel@l zeg die meneer Vos. Brandweer Velsen werd even in een paar minuten bij de enkels afgehakt.
Triest........ :-[

Ik heb het gezien ja, vooral z'n uitspraak dat het dan maar opgeheven moest worden.
Als zijn huis in de fik staat denkt ie wel anders. Maar dat terzijde.

Voor schepen die er een paar maanden liggen ga je toch geen aanvalsplannen maken? Zelfs ik als brandweerfotograafje snap dat nog wel.
Hij kwam op mij een beetje over van "als ze mij hadden gebelt was alles goed gekomen".

Als iemand het niet met mij eens is hoor ik dat graag.


Firefighter Peter

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 296
  • Firefighter Peter
Reactie #286 Gepost op: 1 februari 2007, 22:03:25
Ik heb het gezien ja, vooral z'n uitspraak dat het dan maar opgeheven moest worden.
Als zijn huis in de fik staat denkt ie wel anders. Maar dat terzijde.

Voor schepen die er een paar maanden liggen ga je toch geen aanvalsplannen maken? Zelfs ik als brandweerfotograafje snap dat nog wel.
Hij kwam op mij een beetje over van "als ze mij hadden gebelt was alles goed gekomen".

Als iemand het niet met mij eens is hoor ik dat graag.
laat deze man de volgende x even het verkeer regelen ofzo, ipv uitspraken te doen waar ie GEEN VERSTAND van heeft.   >:( >:( >:( >:(
wat een oetlu. , blauwe meetbuis  ;)
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #287 Gepost op: 1 februari 2007, 23:33:57
Eigen veiligheid van brandweer personeel is toch 1. Het besluit om de boot op te gaan of juist niet meer zal weloverwogen zijn. Vanuit journalistiek oogpunt gezien was het een wel erg éénzijdige situatie. Het had beter geweest opmerkingen die door dhr. Vos met betrekking tot deze specifieke situatie geuit werden weerlegd zouden worden door een woordvoerder van de brandweer.

Wat me in het interview tegenviel is de afwijzende reactie van de burgemeester en een brandweer"balk"die geen commentaar wilde geven op vragen. Ook het commentaar later van de regionale com. viel me erg tegen. MENSEN DIE AAN DE TOP STAAN KOM OP VOOR JE "VELDWERKERS" EN ZET ZE ZO NIET TE KIJK

In mijn ogen had de brandweer preventief wat meer kunnen doen, de giftige rookkolom, die economisch behoorlijk wat schade heeft aangericht, had naar mijn idee met behulp van water schermen neergeslagen kunnen worden zodat er minder verspreiding had plaatsgevonden. Echter dit is slechts mijn idee...
'T is elke keer weer brandweer...


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #288 Gepost op: 1 februari 2007, 23:44:04
Heren en Dames,

Allemaal hardstikke leuk dat jullie allemaal foto's gemaakt hebben, vooral doorgaan  ;) :). Maar zou het niet mogelijk zijn, voor de gratis reclame die jullie hier mogen maken voor je eigen website, om één (of meer) foto's neer te zetten als lokkertje.... ;) ???

Palmpie
mod



Ben ik wel met je eens maar (en dat geloof je misschien niet  ;)) maar ik heb het even druk...

Maar deel 4 (donderdagmiddag) is er nu ook:

http://incidentnet.kovanleeuwen.nl/2007/20070201w2


Mooi he, zo'n Dennis!



746 uit ??




His Royal Dudeness Mr Pirovano

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #289 Gepost op: 2 februari 2007, 00:37:52
Was de heer Vos aan boord toen de brandweer zich terugtrok?

Ieder schip heeft volgens het SOLAS/IMO regelingen aan zowel bakboord als stuurboord de zogenaamde 'fire plans' in rode kokers zitten.

Schepen hebben volgens mij geen aanvalsplannen wettelijk nodig omdat doorgaans de lading vaak wisselt (dus ook de gevaarlijke stoffen (hoeveelheden en klassen) varieren zeer frequent)