GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007  (gelezen 109200 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #290 Gepost op: 2 februari 2007, 07:44:40
Zo, weer een nachtje in Velsen doorgebracht.
De ploeg van Haarlem was aan de achtekant bezig en hebben met schuim diverse compartimenten geblust met schuim, het was nog bloedheet in de gangen.
De ploeg van Beverwijk was met snijbranders aan de voorkant bezig.
Als je deze mensen van boord ziet komen weet je pas wat werken is!
En dan kom je thuis en checkt je mail, gaan ze je foto's mailen waar je zelf opstaat ;D
...en dan zit me haar ook niet eens goed >:(
Ko, bedankt en wellicht tot straks :P

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Brandweerman/preventie

  • Gast
Reactie #291 Gepost op: 2 februari 2007, 08:52:27
Ik wil me hierbij aan sluiten bij jaap.

Citaat
Iemand netwerk nog gezien vanavond  Wat een verschrikkelijke bokkel@l zeg die meneer Vos. Brandweer Velsen werd even in een paar minuten bij de enkels afgehakt.
Triest........

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(


Bart S

  • Gast
Reactie #292 Gepost op: 2 februari 2007, 09:12:40
...en dan zit me haar ook niet eens goed >:(

Ik dacht dat je je helm op had, maar zie nu dat ie aan je tas bungelt ;D

Bart

(kom je trouwens de 10e?)


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #293 Gepost op: 2 februari 2007, 09:54:06
Ik stond nu "veilig" en mag mijn eierdopje idd hangen ;D
In de buurt van het schip zelf had ik wel wat bescherming nodig als er wat gebeurde.
De 10e is nog niet zeker maar denk het wel. :D
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #294 Gepost op: 2 februari 2007, 10:16:04
In mijn ogen had de brandweer preventief wat meer kunnen doen, de giftige rookkolom, die economisch behoorlijk wat schade heeft aangericht, had naar mijn idee met behulp van water schermen neergeslagen kunnen worden zodat er minder verspreiding had plaatsgevonden. Echter dit is slechts mijn idee...

Op de site van Ko van Leeuwen, foto's van dag 1 staan verschillende foto's waarop te zien is dat dit ook wel wordt geprobeerd.... ::)
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #295 Gepost op: 2 februari 2007, 11:42:12
09:26:10 02-02-07 14 G BRAN PRIO 1 PERSONEEL MET VERSTAND VAN DE DPU MET SPOED TER PLAATSE VELSERKADE  
702020926100107484      0107484 BRW Beverwijk ( Kazernebediening )
702020926100107481      0107481 BRW Beverwijk ( Lichtkrant Kazerne )
702020926100107411      0107411 BRW Beverwijk ( Vrijwilligers )

Het gaat maar door zeker


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #296 Gepost op: 2 februari 2007, 13:41:03
Voor de betrokken hulpverleningsdiensten heb ik een setje foto's online gezet die ze kunnen gebruiken voor hun eigen websites. Let a.u.b. even op de voorwaarden:

http://incidentnet.kovanleeuwen.nl/2007/20070202hvd



snowbully

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #297 Gepost op: 2 februari 2007, 16:06:14
Ik heb het gezien ja, vooral z'n uitspraak dat het dan maar opgeheven moest worden.
Als zijn huis in de fik staat denkt ie wel anders. Maar dat terzijde.

Voor schepen die er een paar maanden liggen ga je toch geen aanvalsplannen maken? Zelfs ik als brandweerfotograafje snap dat nog wel.
Hij kwam op mij een beetje over van "als ze mij hadden gebelt was alles goed gekomen".

Als iemand het niet met mij eens is hoor ik dat graag.

Ik heb het even teruggekeken op www.uitzendinggemist.nl

Wie is dit heerschap? Vanwaar de term brandweerexpert? M.a.w. wat is zijn achtergrond?
De koe in zijn kont kijken en achteraf gaan staan bleren is natuurlijk altijd makkelijk. Waarschijnlijk had het met een aanvalsplan beter te bestrijden geweest.
Ik ben er niet bij geweest, de heer Vos vermoedelijk ook niet, dus kunnen er ook geen conclusies getrokken worden. Ik vind het misselijkmakend om dit halve promofilmpje van hem te bekijken en hem zijn uitspraken te horen doen.
Wat mij nog het meest tegen de borst stuit is dat middels dit interview de publieke opinie bepaald wordt, en in het nadeel is van alle manschappen die hier keihard aan het werk zijn (geweest)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #298 Gepost op: 2 februari 2007, 17:34:38

En dan kom je thuis en checkt je mail, gaan ze je foto's mailen waar je zelf opstaat ;D
...en dan zit me haar ook niet eens goed >:(

Ach, ach, wat heb je het toch zwaar. Maar als je even naar de foto kijkt dan zie
je dat ik als persfotograaf buiten het hek sta en jij als brandweerfotograaf daarbinnen.
Dus zo slecht heb je het niet ;D
Maar ik zal een kammetje in mijn tas doen voor het geval dat :D


Ko, bedankt en wellicht tot straks :P


Euh... Ik was er vanmiddag nog even maar de persvoorlichters zijn niet meer ter
plaatse en dus mag de pers niet meer het terrein op >:( :-[ :'(

Nog even gebeld met voorlichting of ik nog op het schip kan komen maar daar
kunnen ze me niet mee helpen. Het is een Plaats Delict en wordt daarna
overgedragen aan de rederij. Misschien wordt het pas weer interessant als het
schip weggesleept wordt. Maar dat kan nog wel even duren.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #299 Gepost op: 2 februari 2007, 19:20:09
De klus zit er (bijna) op; er is vanavond afgeschaald:

18:15 • 02-02-2007

AFSCHALING NA "BRAND MEESTER" SCHIP VELSEN

Nadat op vrijdagochtend 2 februari de mededeling "brand meester" werd afgegeven, is door de brandweer begonnen met de voorbereidingen van afschaling van de verschillende regionale en lokale coördinatiecentra.

Dit houdt onder meer in dat de publieksinformatie via de landelijke website www.crisis.nl en het publieksinformatienummer (0800-1351) worden beëindigd. Burgers en bedrijven kunnen voor verdere vragen vanaf maandagochtend terecht bij de gemeenten Velsen en Beverwijk.
 
Nablussen
De inspanningen van de brandweer zijn gericht op het afronden van de brandbestrijding. In de komende dagen betekent dat vooral dat alle rook en de hitte uit het schip worden verwijderd. De verwachting is dat dit twee tot drie dagen duurt. De directe omgeving blijft afgezet.
 
Samenwerking
Bij de bestrijding van de brand is de afgelopen dagen grootschalige inzet gepleegd door verschillende brandweerkorpsen binnen en buiten de regio. De geweldige inzet en professionaliteit van de samenwerkende korpsen heeft er voor gezorgd dat een milieuramp is voorkomen.
 
Onderzoek
De besturen van Velsen, Beverwijk en de HulpverleningsDienst Kennemerland (HDK) hebben de directie van de HDK de opdracht gegeven een onderzoek te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie.

Bron: www.crisis.nl