@ Palmpie, Brandweerman 1979 en Jaap Goos
Brandtechnisch zeer interessant filmateriaal!
Zou u mij de begin- en eindtijd van het originele filmpje kunnen geven?
En zou ik mettertijd het hele filmpje, wat u betreft, kunnen bestuderen?
Gelet op de tijdstippen die ik nu reeds in beeld zag, is dit de ontwikkeling ruim 3 uur na het begin van brand (ongeveer 08.39 uur). Toen (13.35 uur) rukte Jaap Goos en zijn mannen (1e TS) al weer zo'n beetje in, dacht ik te zien op het zogenaamde 'brandrapport.'
Reeksen tijden ontbreken in dat 'brnadrapport' en sommige voertuigen zijn na uitrukken op dezelfde seconde (593, DA PW) of binnen één seconde 'ter plaatse' (782,PM?).
Zo is de OVD is twee seconden na inrukken 'terug' en de RVVB doet er 4 en een halfuur over om na inrukken 'terug' te zijn; een rare onbegrijpelijke (soms natuurkundig onmogelijke) wereld voor mij.
Wat moet een serieuze onderzoeker met zoiets? Ik begrijp het dus niet.
Het bevoegd gezag 'begrijpt' het kennelijk wel; het wordt als 'informatie' en als 'brandrapport' voor onderzoek verstrekt.
Op dat 'brandrapport' staat onder Karakteristieken (voorblad) bij 'radioactieve stoffen' ingevuld: 'ja'.
Ook wordt verderop gemeld dat er radioactieve afvalstoffen zijn 'begeleid door het risicogebied'.
(Gev. stoffeen : nee)
Weet u daar iets van? Ik maak mij ook persoonlijk wat zorgen, daar ik dieper in het schip en overal op de kade ben geweest tijdens onderzoek dan menig brandweerman vooraf.
Het schip was vrijgegeven. Niemand sprak toen over radio-actieve (afval) stoffen.
Vragen via de woordvoerder Velsen leveren al enige dagen niets op.
Lees ik goed dat de HAA (786) staat voor Haakarmbak Ademlucht o.i.d.?
En de RVVB 634, is dat de autoladder Velsen?
Het enige voertuig dat door het COT/Nifv in hun evaluatieonderzoek is 'gezien' is de TS.
Hun afkortingenlijst helpt mij dus niet. Kan iemand mij daaraan helpen?
Met vriendelijke groet,
Fred Vos.