Als HBHV van de Breitner Toren in A'dam wil ik naast de reguliere herhalings BHV lessen die we 2x per jaar een dagdeel hebben, iets meer doen met de organisatie omdat tijdens de training blijkt dat heel veel van de kennis is weggezakt.
Vandaag hadden we een inzetje bedacht waarbij een collega bewusteloos op haar buik lag. De opzet was dat ze haar aanspraken, ademhaling en circulatie checkte als dit ok was op rug rolde, ze daarna in een stabiele zijligging werd gelegd totdat de hulpverlening arriveerde en haar onder tussen bleven monitoren.
We hebben toen een 4-tal BHV-ers afzonderlijk opgepiept en ze de situatie laten beoordelen en daarna laten handelen.
Dit werd zeer positief opgevat en we zouden graag meer van dit soort inzetjes willen doen!
Nu is mijn vraag natuurlijk
weten jullie misschien relatief niet al te moeilijke situaties die we in een dagelijkse situatie zouden kunnen tegenkomen, zodat ik onze BHV tussentijds ook wat oefeningen kan laten doorlopen.
Waar moet ik zelf op letten, ben nl ook geen EHBO-er dus wil ze ook niks verkeerds aanleren.
Alle hulp is welkom......