Agressie in vliegtuigen

Auteur Topic: Agressie in vliegtuigen  (gelezen 6762 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2007, 15:55:34
In ieder geval van de KMar heb ik ooit ergens gelezen, is goed mogelijk dat het BSB is.
Maar dat weet jij denk ik beter dan ik, gezien je activiteiten op andere fora ;)

Daar ben ik maar een belangstellende zonder enige inhoudelijk kennis. Volgens mij heb ik het ergens in de media gezien  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2007, 15:56:30
http://nl.wikipedia.org/wiki/Air_marshal

[bewerk] Nederland
In 2004 werd in Nederland gestart met een proefproject met air marshals. Op 3 november 2005 maakten de ministers Donner van Justitie en Kamp van Defensie bekend dat ze besloten hebben om structureel air marshals in te zetten. Als air marshals worden agenten van de Koninklijke Marechaussee ingezet.

Het wordt niet vooraf bekend gemaakt met welke vluchten air marshals meereizen, om eventuele terroristen niet in de kaart te spelen. Als er voor een bepaalde vlucht een specifieke dreiging bekend is, zal die vlucht worden geannuleerd.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2007, 16:31:33
(met een vuurwapen schieten in een vliegtuig schijnt onveilig te zijn)

voor de geinteresseerden onder ons: indien je een kogel afvuurt heeft deze een grote kracht, en gaat deze kogel overal doorheen (door passagiers, door de piloot, door wand of vloerplaten, of huidplaten van de romp,) en dus ook door de pressure cabin, en dan heb je op grote hoogte heel snel drukverlies, en ontstaat er een gevaarlijke situatie voor iedereen die zich in dat vliegtuig bevind. ook als de kogel door de piloot gaat ontstaat er een hele gevaarlijke situatie voor iedereen ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2007, 17:14:54
Daarom zal de air marshall dat ook als laatste redmiddel gebruiken, maar als het vliegtuig wordt opgeblazen of je vliegt ermee een gebouw in, dan weet je zeker dat je dood bent. Met drukverlies om maar wat te noemen, maak je nog een kans....
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2007, 17:18:52
idd


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2007, 18:15:10
voor de geinteresseerden onder ons: indien je een kogel afvuurt heeft deze een grote kracht, en gaat deze kogel overal doorheen (door passagiers, door de piloot, door wand of vloerplaten, of huidplaten van de romp,) en dus ook door de pressure cabin, en dan heb je op grote hoogte heel snel drukverlies, en ontstaat er een gevaarlijke situatie voor iedereen die zich in dat vliegtuig bevind. ook als de kogel door de piloot gaat ontstaat er een hele gevaarlijke situatie voor iedereen ;)

Pas nog mythe busters gezien? zat een item in waarin ze dit nabootsten... ;) ;D ;D ;D Het blijkt dus een fabeltje te zijn dat een vliegtuig neerstort omdat er een 'gaatje' in de huid zit  ;) :) :)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2007, 00:07:16
Pas nog mythe busters gezien? zat een item in waarin ze dit nabootsten... ;) ;D ;D ;D Het blijkt dus een fabeltje te zijn dat een vliegtuig neerstort omdat er een 'gaatje' in de huid zit  ;) :) :)

true.. maar t wordt wel godvergeten koud
Politie Aspirant niveau 4


Gast

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2007, 06:28:05
Een klein gaatje in de huid kan groter worden, en een "hull-breach" betekent een (rapid) decompression, wat betekent dat ze zo SNEL mogelijk zullen moeten dalen. Niet omdat het dan koud wordt maar omdat boven Flightlevel100 (10.000foot) er zuurstof-schaarste optreedt en je binnen 4 minuten kassie-wijlen bent.
We maken het zo nu en dan mee hier, dat een toestel met een decompression als de ziekte naar beneden duikt om onder die 10.000ft te komen!

Maar we wijken af ..;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2007, 08:36:24
Een klein gaatje in de huid kan groter worden, en een "hull-breach" betekent een (rapid) decompression, wat betekent dat ze zo SNEL mogelijk zullen moeten dalen. Niet omdat het dan koud wordt maar omdat boven Flightlevel100 (10.000foot) er zuurstof-schaarste optreedt en je binnen 4 minuten kassie-wijlen bent.
We maken het zo nu en dan mee hier, dat een toestel met een decompression als de ziekte naar beneden duikt om onder die 10.000ft te komen!

Maar we wijken af ..;)

Ze toonden dus aan dat het geen 'rapid decompression' was.... is meestal maar een gaatje van 9 mm...  ;) kleiner dan een opening van een limonadefles...  ;) ;D ;D En schieten aan boord lijkt me ook al een reden om zo snel mogelijk met de banden op het asfalt te staan (op een vliegveld... ;D)  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2007, 10:04:40
Hoe serieus neem jij de Mythbusters.... EN, als jij in een kist zou zitten waar een gaatje van 9MM in zou zitten (inschot 9mm betekent niet uitschot 9mm..) dan zou ik OOK héél snel aan de grond willen staan ja  ;) Je moet niet vergeten dat het luchtdrukverschil tussen binnen en buiten letterlijk enorm is. Zelfs met een klein gaatje wil die overdruk daar zo snel mogelijk doorheen naar het onderdruk-gebied, en dat is naar buiten.
Het verbazendste praktijkgevalletje wat ik heb meegemaakt was een toestel die binnen 4 minuten van Flightlevel360 op FL100 zat... 26.000foot in 4 minuten gezakt.
PLOPS doen je oren dan  ;D