Stelling: een OVD zou een chauffeur/ assistent moeten hebben?

Auteur Topic: Stelling: een OVD zou een chauffeur/ assistent moeten hebben?  (gelezen 3304 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

KevinL

  • Gast
Wat vinden jullie van bovenstaande stelling?

Groetjes




Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2007, 08:49:11
net als een hap-chauffeur  :D

komt de kwaliteit van sommige ovd's misschien wel ten goede  ;D

(oeps, een paar teentjes getrapt)


cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2007, 10:53:01
ach als je niet mag bellen in je auto   waarom zou je dan wel contact hebben met de ac tijdens het aanrijden


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2007, 11:43:33
ach als je niet mag bellen in je auto   waarom zou je dan wel contact hebben met de ac tijdens het aanrijden

Lees het volgende topic maar eens: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15732.0.html  ;)


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2007, 13:26:29
Ik denk dat dit niet haalbaar is, omdat dit de aanrijtijd van de OVD te zeer zal verlengen.


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2007, 13:40:06
Ik denk dat dit niet haalbaar is, omdat dit de aanrijtijd van de OVD te zeer zal verlengen.

Met andere woorden, niet haalbaar voor een vrijwilligers korps,wel een grote uitkomst voor een beroepskorps (Amsterdam doet het al zo, welke korpsen nog meer?)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2007, 15:37:47
Met andere woorden, niet haalbaar voor een vrijwilligers korps,wel een grote uitkomst voor een beroepskorps (Amsterdam doet het al zo, welke korpsen nog meer?)

Vrijwillige korpsen wil ik het absoluut niet noemen. Hier in de buurt zitten toch enkele grote beroepsposten. Deze ovd's verblijven overdag op de kazernes en dergelijk, maar 's nachts liggen deze mooi in hun eigen bedje. Vrijwilligers wil ik deze dus absoluut niet noemen. Als deze eerst nog moeten wachten op een chauffeur of assisent, dit zal naar mijn mening niet gaan werken.


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2007, 16:57:26
Vrijwillige korpsen wil ik het absoluut niet noemen. Hier in de buurt zitten toch enkele grote beroepsposten. Deze ovd's verblijven overdag op de kazernes en dergelijk, maar 's nachts liggen deze mooi in hun eigen bedje. Vrijwilligers wil ik deze dus absoluut niet noemen. Als deze eerst nog moeten wachten op een chauffeur of assisent, dit zal naar mijn mening niet gaan werken.

Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Het is utopie ik weet het maar... een mannetje extra op de post? Of de OvD ook lekker op de kazerne laten slapen? (stukje kosten en baten afweging voor het betreffende korps denk ik)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2007, 23:16:13
op dit moment word hier in de regio al door diverse korpsen gewerkt met een gezamelijke ovd regeling.echter de bedoeling van de regionale brandweer zuid oost brabant is om de staf in regiodienst te nemen en cluster ovd s.in dat geval zou een chauffeur dus zeer wenselijk zijn.
in andere landen als bv duitsland en de usa hebben veel ovd s een chauffeur ter beschikking.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #9 Gepost op: 2 februari 2007, 04:01:15
in onze regio gaat de ovd zelf ter plaatse en als er wordt opgeschaald worden de hulpcentralist(en) opgeroepen om de ovd te gaan assisteren, dit draait al kort na de invoering van C2000.

zij gaan dan op eigen gelegenheid, bij ons met een dienstauto maar de vc kan er ook voor worden gebruikt.
Nemo me impune lacessit