Moet de politie de beschikking krijgen over adembescherming?

Auteur Topic: Moet de politie de beschikking krijgen over adembescherming?  (gelezen 74722 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #170 Gepost op: 8 januari 2011, 19:15:42
zogoed palmpie  0098

Nou eigenlijk niet, vermeld altijd je bron wanneer je iets post ! O0
(scheelt weer een off-topic discussie hier)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #171 Gepost op: 8 januari 2011, 20:42:29
Maarre, Peter .... Er zijn toch helemaal geen schadelijke stoffen vrij gekomen? Daar heb ik de persvoorlichting over gehoord?
Dat er momenteel 140 mensen voor een behandeling in het ziekenhuis zijn geweest ... Hoe kan dat?
Moet ik jou nog gaan uitleggen dat bij iedere brand gevaarlijke stoffen vrijkomen? Het is de afgelopen dagen al meer aan de orde geweest, het gaat alleen om de concentratie waarbij die gevaarlijke stoffen vrijkomen.




Jammere is dat iedereen zich ''in zijn eigen huisje'' blijft verschuilen en zich bang maakt voor mensen die eventueel ''te ver'' zouden gaan. We moeten met z'n allen eens aan veiligheid van een ieder gaan denken ... Af van de ''blauwe meetbuisjes''mentaliteit.
Tja, maar heeft de politie niet  dat stempel zelf opgedrukt? Net zoals wij als brandweer sporenvernietigers worden genoemt. Op bepaalde momenten zul je inderdaad bij je eigen klus moeten blijven, zeker bij dit soort grootschalige incidenten.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #172 Gepost op: 8 januari 2011, 22:47:45
Even een praktische vragen. Stel dat ademlucht ingevoerd zou worden voor politie agenten.

- Op welke voertuigen zou het dan gelegd moeten worden?
- Hoe zou er in de gaten gehouden moeten worden dat de lucht 'vers' blijft?
- Hoe houd je de apparatuur onderhouden?
- Krijgen mensen met een afwijkend gezicht een eigen masker dat ze iedere dienst moeten meenemen in het voertuig?
- Hoe houd je het personeel getraind?
- Moet je al het personeel trainen?
- Hoeveel werk kan je verzetten in 20 minuten?
- Hoe zorg je voor reserve ademlucht flessen?
- Ga je omwisselen in 'besmet gebied' of moet je dan weer naar 'schoon gebied'?
- ....


 :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #173 Gepost op: 8 januari 2011, 23:00:04
Even een praktische vragen. Stel dat ademlucht ingevoerd zou worden voor politie agenten.

Voor wat betreft het logistieke gebeuren zou ik zeggen: samenwerken met de brandweer O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #174 Gepost op: 8 januari 2011, 23:01:48
Citaat
Even een praktische vragen. Stel dat ademlucht ingevoerd zou worden voor politie agenten.

Politie= hulpverleners anders dan brandweer  ;)
-Brandweer gebruikt ademlucht, dus extra toestellen op brandweervoertuig. En met varibale voertuig bezettingen= minder poppetjes blijven er al snel een paar toestellen vrij beschikbaar op een TS
- zie hierboven
-idem
-niet, masker is universeel, of hoort het te zijn, probleem is dat veel korpsen helm masker combinaties gebruiiken, dus de hulpverlener moet een helm hebben waar het masker op kan, of de brandweer moet maskers met spinbanden als extra op het voertuig leggen
- afhankelijk wat je ze wilt laten doen, alleen in de buitenlucht laten staan, of een slachtoffer behandelen, 2x per jaar een oefening en 4x per jaar weer even kort met het toestel in gebruik laten nemen, aansluiten, fles wisselen etc.
-wil je ze in gebouwen(brand) laten werken, dezelfde oefenverplichting als brandweerpersoneel, of zelfs meer. Iets wat je veel doet(brandweer) hoef je minder te oefenen als iets wat je misschien één keer in de heel veel jaar een keer doet.
-zie hier boven
Via ademluchtaanvulling brandweer
-OGS procedure, je wisselt niet, na inzet in vuil gebied zit je inzet er op, je mag met je vuile besmette kleding niet in schoon gebied komen, en als je de cilinder wisselt in vuil gebied kan er besmetiing in je ademluchtsysteem komen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #175 Gepost op: 8 januari 2011, 23:07:46
Die ademlucht voor agenten, zou dan voor 1 of 2 incidenten per jaar moeten zijn, denk ik...
Dus denk ik aan (bijvoorbeeld) vluchttoestellen, of zoiets als op onderstaande link, moet misschien iets anders voor ontwilkkeld worden, want niet elk incident is hetzelfde...

http://www.msaned.nl/nl/product/vluchttoestellen/ademlucht-vluchttoestel/s-cap-air/

Nogmaals, leg die dingen dan aub op de brandweerwagen, die als eerste ter plaatste komt, zodat de brandweer "de hulp van de .... (politie/kraanmachinist/ambulancebroeders etc) kan gebruiken, en die mensen dan later niet in problemen komen..


Even een praktische vragen. Stel dat ademlucht ingevoerd zou worden voor politie agenten.

- Op welke voertuigen zou het dan gelegd moeten worden?
- Hoe zou er in de gaten gehouden moeten worden dat de lucht 'vers' blijft?
- Hoe houd je de apparatuur onderhouden?
- Krijgen mensen met een afwijkend gezicht een eigen masker dat ze iedere dienst moeten meenemen in het voertuig?
- Hoe houd je het personeel getraind?
- Moet je al het personeel trainen?
- Hoeveel werk kan je verzetten in 20 minuten?
- Hoe zorg je voor reserve ademlucht flessen?
- Ga je omwisselen in 'besmet gebied' of moet je dan weer naar 'schoon gebied'?
- ....


 :)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #176 Gepost op: 17 juni 2015, 15:53:29
Ik denk dat ze nog wel meer gaan horen van de arbeidsinspectie:

Politiemensen blootgesteld aan gevaarlijke stoffen bij asbestbrand Roermond

"De inspectie heeft geconstateerd dat de betrokken politiemensen niet beschikten over de ''vereiste persoonlijke beschermingsmiddelen'' om te voorkomen dat ze asbest of rook inademden."

"De Nationale Politie kan daarom een flinke boete tegemoet zien."

http://www.nu.nl/binnenland/4070393/politiemensen-blootgesteld-gevaarlijke-stoffen-bij-asbestbrand-roermond.html
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #177 Gepost op: 17 juni 2015, 18:29:59
Ik ben erg benieuwd wat er aanwezig moet zijn aan beschermende middelen want bij ons in de voertuigen heb ik ze nog niet teruggevonden.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #178 Gepost op: 17 juni 2015, 18:30:41
Citaat van: JBV link=msg=1356595 date=1434558599
Ik ben erg benieuwd wat er aanwezig moet zijn aan beschermende middelen want bij ons in de voertuigen heb ik ze nog niet teruggevonden.

Ik zoek met je mee, tot dusver zonder weinig resultaat  :P
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #179 Gepost op: 17 juni 2015, 18:46:49
Dus veel resultaat?